Twee piensels.

"Oog" 40x50cm 2011 Barbara Jansma

"Verte" 50x60cm 2011 Barbara Jansma

Dit bericht werd geplaatst in Kunst, schilderijen, vk-bloggers en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op Twee piensels.

  1. Prometheus zegt:

    Hoe jij ogen schildert… heel bijzonder

  2. een inwonend oog
    en een kostganger voor het
    vergezicht dat kijkt

    ps
    het oog lijkt wel gebreid…

  3. Glaswerk zegt:

    Very nice, mevrouw Jansma.

  4. svara zegt:

    en in het echt brengt de olie en de ware grootte ze nog meer tot leven!

  5. @Prometheus, dank je wel, al lijkt die bovenste ook wel wat op een vogel vind ik

    @Marius, o, mag haken ook, want ik kan niet breien?

    @Glaswerk, merci beaucoup, Herr Glasarbeit!

    @Svara, ja he? Foto’s, zeker op een beeldscherm werkt niet goed. En het ruikt niet, en je hoort niks, en je kunt er niet stiekem aanzitten…

  6. martin zegt:

    Je hebt energie voor tien, blijkbaar en het leidt ook nog tot echte Jansma’s.

  7. Appelvrouw zegt:

    Waar heb je dat geleerd?
    Als ik een gezicht wilde tekenen werd het een voet. Snap er niets van.
    Hoe doe je dat toch!

  8. @Martin, ojee, deze haddik al, die hangen er ook, oeps.
    Ik heb al een week geen pennetje of kwast meer aangeraakt…

    @Appelvrouw, op de verfschool, de Rijksakademie voor Beeldende Kunsten dat nu opgedoekt dreigt te gaan worden door die engerd Halbe Zijlstra. Maar het kan ook iets zijn van oog-hand-coördinatie? Of misschien is jouw filosofische insteek een pietsie anders?

  9. Waar heb ik dit toch eerder gezien ?

  10. kiezels zegt:

    het zijn jouw ogen , vind ik :-))
    Ik heb lange gekeken naar dat ene oog, alsof je het traankanaal naar buiten hebt geplaatst en dat zorgt bij mij voor een andere interpretatie dan gewoon een mooi geschilderd oog. Een schilderij met een extraatje,mijn extraatje. want misschien huilt een oog anders met een opzij geplaatst traankanaal.

    De titel ‘verte’ past. het draagt veel emoties in zich, elke keer een andere. Dat is waarom ik van je schilderijen houd.

  11. kiezels zegt:

    Mijn laptop is een oude dame aan het worden. Ik wil behoedzaam met haar omgaan, daarom mist ze soms letters en hoofdletters.

  12. @Simen, werkelijk, ik denk dat ik het weet.

    @Kiezels, het zijn de ogen van mijn hele voorvaderlijk-en moederlijk geslacht, ogen die ik heel goed ken, en helemaal niet ken.
    Dat traankliertje zit op het bultje van het baaitje, een speldenprikje is het, niet te zien.
    Die titel, ja dat draagt ver, het hele land door. En die is niet van mij, net als die ogen eigenlijk.

    Die letters had ik niet gemist, want wat je niet mist dat ken je heel soms ook niet.

  13. martin zegt:

    Al een week niet geschilderd? Foei.
    Maar er staat wel 2011 onder. Dat vind ik nieuw.

  14. Johan zegt:

    Een doordringende blik, dat eerste schilderij.

  15. @Martin, brand nieuw

    @Johan, dank je

  16. Coen Van den Driesschen zegt:

    Ha Barbara !
    Jammer genoeg kon ik niet naar de opening van jouw sympathieke uitstalling ,
    Zou je graag eens weerzien ,
    Liefs van Coen

  17. Coen, we spreken eens wat af, ik ook, ik ook!

  18. fulpsvalstar zegt:

    De bovenste vind ik knap maar naar de onderste heb ik een hele tijd zitten kijken, wat een weemoedige beschouwende blik…….prachtig!

  19. Voor niemand en iedereen in het bijzonder, wat ik o.a. zelf mooi vind aan die onderste is dat als je door je oogharen kijkt het net een en profile is in plaats van drie kwart. Al denk ik dat ik er in dat geval nog wat aan moet doen. Grafischer moet het.

  20. @Fulps, dank je wel!

  21. Coen Van den Driesschen zegt:

    Ken je de Nieuwe Meer ? Of

    bij Hartog bij gelegenheid aan de Wibaut
    een bruine boterham met koffie bestellen dat is dichter bij Oost!

  22. Oja, nog even voor @Johan, dat witte doek staarde me zo onbedaarlijk aan, dat ik dat staren er maar op heb geverfd. Ik werd er eigenlijk best gek van, maar mijn wraak was zoet.

  23. @Coen, zit jij op de nieuwe meer?? Klere, daar haddik ook kunnen zitten…
    Laten we die den Hartog maar doen dan. Stuur me maar een message via fb of een mailtje ofzo. Tot dan!

  24. Coen Van den Driesschen zegt:

    Ja Joh al sinds een tijdje na jouw Oosterdoktijd zie even geen E.mail adres van je

  25. @Coen, Wésterdoksdijk was dat. Mooie tijden waren dat. bjansma(apenstaartje)live.nl kun je gebruiken. Of fb-message, mag ook. Maar dit hier is niet echt de plek, denk ik.

  26. Annet zegt:

    ik las op twee piemels:)

    ze mag er zijn…..

  27. @Annet, ach, als je maar wat aandacht krijgt… :) :)
    Dank je wel…

  28. Ik heb ze gezien, ze hangen er mooi bij!

  29. Hee Beeldsprekers, wat leuk!! Vind ik ook!

  30. Anneke de Bundel zegt:

    Mooi, en melancholisch dat gezicht. ik kan er lang naar blijven kijken.

  31. Anneke, dank je wel, het is wat melancholisch, voorzover melancholie een uitgerekte emotie is, en dat is het denk ik nu. Ik kan er niet goed meer naar kijken.

  32. assyke zegt:

    ik zie zowel een vogel als een menselijk ook in de bovenste…

  33. Assyke, dat had ik ook gezien, maar pas toen ik het een keertje op zijn kant zette om beter te zien :)

Plaats een reactie