Beppe Maaike’s ondraaglijke vertellingen, ‘De Vliegenier’.

Ooit, in een donkerbruin verleden, heb ik gevraagd om verhalen te vertellen bij een prent waar een verhaal bij was.
Onder de naam Beppe Maaike’s Ondraaglijke Vertellingen zijn er verschillende keren enorme hoeveelheden prachtige zaken ontstaan.
Ik heb zin om dat nu weer te doen. Ik bedoel, niet te doen maar om een stukje voorwaardescheppend bezig te zijn om die overvloed te laten ontstaan.
Ik stel hierbij voor dat eenieder die lust voelt bij deze prent een verhaal te schrijven of derhalve te verzinnen, het wonderschone resultaat post op de datum van de 27-ste mei van dit jaar, aanstaande, en dat ik dan hier op dit blog een verzameling links presenteer die zullen leiden naar een hele hoop moois.
Trouwens, wat ik ook kan doen met alle bijdragen, is ze verzamelen hier in dit blog, en daarbij links geef naar de publicatieplekjes van de mensen die meedoen.
Voor vragen en dergelijke, mijn e-mail-adres staat rechtsboven op mijn blog.




Dit bericht werd geplaatst in Beeldende kunst, Beppe Maaike, gedichten, Kunst, Prenten, tekening, vk-bloggers en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

26 reacties op Beppe Maaike’s ondraaglijke vertellingen, ‘De Vliegenier’.

  1. Abel Staring zegt:

    Dus, als ik het goed begrijp, een verhaal ( of haibun / haiga?) bij bovenstaande prent
    posten op 27 mei en niet eerder? En ook niet eerder publiceren op de een of andere site om uit te proberen?
    Het leven is vol misverstanden. Daarom dit gevraag.
    Ik vind de opdracht leuk!

    Groet van Abel

  2. Pingback: Kijk eens omhoog | Het is goed

  3. Abel, apiedapie weet hoe het moet :-), maar als ik maar weet waar en wanneer iedereen posten wil dan kan ik hier de 27-ste een lijstje links neerzetten, en dan kwam alles vreselijk en ontzettend goed :-). Een voorstel is niet hetzelfde als een natuurwet, en geweldig als je meedoet, en zorg dat je hier of op een andere vindbare plek een spoortje achterlaat!

  4. Apiedapie zegt:

    Ah, ik was iets te enthousiast, maar het rijmpje kwam spontaan bij me omhoog toen ik het plaatje zag. Barbara, ik denk dat er meer reacties komen als mensen elke dag een paar nieuwe bijdragen zien verschijnen. Dat inspireert en je wilt meedoen! Maar zeg het maar als je liever hebt dat ik hem weer weghaal en over twee weken herpubliceer.

  5. Nee hoor Apie, zo gaattie goed, en iedereen denkt altijd vanalles :-) en het komt goed!

  6. broekstukken zegt:

    Zo nu nog wat schaven, maar daarvoor heb ik nog ruim twee weken.
    Wel moeilijk om het zo lang voor me te houden.

  7. Ow, Martin, nou gaat het bij mij ook jeuken…..

  8. broekstukken zegt:

    Goed zo. Het lijkt wel sinterklaastijd.

  9. bert deben zegt:

    had ik net iets geplaatst dat er al zeker bij zou passen, maar tegen 27 mei verzin ik nog wel iets anders passend (of vind ik nog wel iets in de oude doos) – count me in !
    xje
    bert

  10. ja, ik wil
    hoe en wat
    dat zie ik nog wel

  11. assyke zegt:

    welkom terug Beppe!

  12. fulpsvalstar zegt:

    Ik zal ook wel weer te vroeg zijn maarrrrrr………….hierkomptie:

    De vliegdromenier (naar een plaat van Barbara)

  13. Dank je Assyke!

    Jij bent vlot, Fulps!

  14. Dank je Martin, die komt erbij! Spannend….

  15. abelstaring zegt:

    Hier staat mijn inzending bij jouw tekening:
    http://schrijven.wikidot.com/de-vliegenier

  16. lazer op en
    donderstraal je
    laser uit jouw
    folder voordat
    ik m’n kolder
    oogluikend zijn
    gang laat gaan

  17. Geniaal, heren!!!
    Abel, dan komt je link bij de grote lijst, en Jan, dan plak ik jouw schrijven erbij, goed?
    Ha! Het wordt van een ouderwets smullen!

  18. prima Barbara, ik ben benieuwd naar het geheel..

  19. svara zegt:

    Dag Barbara
    Bij deze mijn bijdrage

    De Vliegenier – met Barbara Jansma


    Hartelijke groet

  20. Ha Svara, dank je wel! Super!!!!
    Het linkjesverzamelblog komt zo!

  21. bert deben zegt:

    ook mijn bijdrage staat er nu: ‘http://bertdeben.blogspot.com/2012/05/een-puntje-waar-ik-stil-verdwijn-bij.html’

  22. Letterzetter zegt:

    Ik hoop dat ik niet te laat ben,,,
    Mijn bijdrage staat op
    http://letterbak.wordpress.com/2012/05/28/45/

  23. Dag letterzetter, je staat erbij, hier:

    Blogger’s Delight: Beppe Maaike’s ‘De vliegenier’

    Dank voor je mooie bijdrage!

Plaats een reactie