onze vaders







Afbeelding | Dit bericht werd geplaatst in acryl, Beeldende kunst en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op onze vaders

  1. wat een knapperd, Bar
    voor mij is een demiurg
    te vroeg gestorven

  2. ik lees, tussen de bedrijven door, een boek van John Gray, ‘de ziel van de marionet’, en die heeft het ook over demiurg, en ik heb het al tien keer opgezocht en proberen te begrijpen wat het is maar het blijft niet plakken. Misschien is dit beeld wel wat het is.

  3. Er is geen vast idee van de demiurg, Bar
    Plato heeft het ooit geopperd voor het filosoferen over de moraal dat het goede goddelijk is. Voor mij is een demiurg iemand die voor god speelt dan wel zijn boodschapper is en ons linksom of rechtsom goed en kwaad inpepert dan wel laat ervaren.
    Ik ken hem als een autoritaire vader die kan smelten als je gehoorzaam bent en je kan vernietigen als je tegen zijn regels ingaat.

  4. dat is wel het plaatje :-)

Geef een reactie

