Thought

 

 

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in aquarel, Beeldende kunst, tekening en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Thought

  1. martin zegt:

    Een blik de toekomst in enigszins bezorgd.

  2. ik zie ook een blik het verleden in. Grappig he, hoe blikken veel en weinig zeggen eigenlijk.

  3. martin zegt:

    Waar zou ’t aan liggen? Zie je wat je zelf het meest nabij is? Of zie jij als schilder het best wat je er inlegde? (Kan je het wel ’t beste zien?) Zit het er allebei in? Ik kijk nog eens goed. Enigszins bezorgd, blijft. De toekomst voor mij ook (maar mogelijk met ervaringen uit het verleden die misschien juist te veel garanderen).

    Zou het veel voorkomen dat je iets in een blik ziet dat er eigenlijk niet is? Ook irl? Gekke vragen stel ik voor iemand die bang is om in ogen te kijken en vooral terloops een blik vangt.Natuurlijk heb ik er ook nog een mening over. (Mijn laatste baan was niet voor niets: assistent in een meningenfabriek.) Volgens mij zijn er wel degelijk blikken die laten zien wat zich in het hoofd afspeelt.

  4. Ogen zijn enorm intrigerend, omdat je er veel in legt qua interpretatie en niet echt kunt weten of die interpretatie klopt. Hoe je een geschiedenis uit ogen kunt aflezen, of een toekomst, het is een wonder. Daarom teken ik zoiets, of althans, kijk ik er nog een hele tijd naar, om te zien wat ik er in kan zien of er uit kan halen, en vaak heeft mijn vooropgezet plan een heel andere uitwerking dan ik had bedacht. Ik droomde ooit veel over de blik van een koe, of een walvis die boven komt en je aankijkt. Dat je door die blik je bekeken voelt en mee gaat kijken naar jezelf.
    Ik weet het niet, of je door het kijken van iemand kunt weten wat er achter gebeurt. Denk van wel ook.

Geef een reactie

