ik

 

 

 

ik, ©Barbara Jansma, 2013

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in aquarel, Beeldende kunst, tekening en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op ik

  1. baruman zegt:

    @ Barbara, anders dan ik van jou gewend ben. Voor jou helder, voor mij sterk bevreemdend. Kunst van het zuiverste water!

  2. Abel Staring zegt:

    De categorie wonderwezens is met ‘ik’ uitgebreid. Naast de 1hoorn kan voortaan
    ook de ‘ik’ figureren. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Ik schrijf mijn
    associaties maar op terwijl ik de onwelgevoeglijke onderdruk.
    Een kruising van een hertje en een ooievaar? Een wezen dat wil vliegen maar
    altijd achteruit kijkend niet hogerop komt?. Een hybride bij wie de vermogens van achteren zitten? Wat moet ik denken van die sombere, besmuikte mond? Ze/hij/het is wel als om door een ringetje te halen. Mijns inziens wil de maakster iets verbeelden, iets mededelen, maar ze doet het zo dat de arme kijker buitengesloten blijft.

    Intrigerend en speels in ieder geval.

  3. Dank je Baruman!

    Leuk Abel :-)

  4. solidianne zegt:

    dit roept veel op en laat ook veel te associëren over. Mooi verweven.

  5. het zelfbeeld steigert
    ringelorend, versierend
    ons blote voorwerk ;-)

  6. :-)
    Het steigert en staat
    in onderdelen te kijk
    uit het achtereind
    van één

Geef een reactie

