Vers

 

 

Hoe wij,
hoeveel begint er zo.
Hoe jij van mij of ik van jou,
hoeveel verdwijnt er zo.
Van weg en wegen en stenen
die kwijt of teruggevonden werden.
Ooit, met de geur van babydoekjes en jasmijn
en de klank van oude taal die geduldig dwaalt in tuinen
de rondgang langs kruiden en pijn en ezelsbruggetjes
en poorten waar het  mos en gefilterd licht op de zoom
van het gekreukte kleed dat ritselt en ruist en vertelt
zo statig en gekrenkt, zo draagt, zo ver draagt. Zo verteld.

 

bj’13

Dit bericht werd geplaatst in gedichten, poëzie en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Vers

  1. Lente 2013

    Vanmiddag in de oude tuin
    vanonder mos gedekt gesteente
    tussen blad, zo nat en bruin
    die stem, maar zij is weg
    die daar nu woorden spreekt
    weg op de weg die leidt naar elders
    de weg, ik ken hem niet en mag
    hem niet betreden
    er rest mij slechts die fluistering
    leeg hoofd vol nooit gesproken woorden

  2. Mooi en triest Chiel

  3. Ragfijn zegt:

    Heel mooi Barbara!

    We nemen zoveel mee
    het hoeft niet gevraagd
    op poezenvoeten komt het binnen

    opdat het je op onverwachte tijdstippen
    verzoekt
    de omhelzing te herhalen

  4. Soli zegt:

    Het neemt me mee, in zoveel meer dan zo verteld.

  5. Robert Kruzdlo zegt:

    Het is zo verteld, een knip voor de neus, het verdwijnt ook te snel. Voorbij de bewaarheidsdatum is het al…. Het geheugen werkt ook niet mee.

    Groet

  6. Wat een mooie en poëtische reacties, dank jullie wel!

  7. Hardop gelezen vind ik hem nog mooier.

  8. zo schreef ik het ook, van hardop en van ritme en creciendo en echo die de stilte en zo.
    Dank.

Geef een reactie

