Hoed

 

 

Hoed, ©Barbara Jansma, 2013

 

 

 

Dit bericht werd geplaatst in aquarel, Beeldende kunst, Prenten, tekening en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Hoed

  1. Here comes the sun, with
    the shine on his head runnng
    down his looming nose

    Llitte bit sad, but
    that’s only because his head
    has catched a cold ;-)

  2. Henk zegt:

    Mooi !!
    grH

  3. joost tibosch sr zegt:

    Ben eigenlijk al weet ik hoelang een Brabantse Carnavalspettenman..en met pet herkent me mij meteen . Mijn vrouw kocht in Amsterdam, toen ze meer dan 10 jaar geleden in het VU bestraald werd en we daar wekenlang verbleven, twee hoedjes. Die draag ik in pieteit nu nog steeds. Daarmee zie ik er wel wat vrolijker uit dan de jongen hierboven en hoor nog steeds: “Hé, je bent het toch!”

  4. Wat een mooi verhaal Joost sr.!
    Dank allen

  5. Zilvertje zegt:

    Het raakt me enorm, zoveel emotie, zo knap gedaan.

  6. Joost Lips zegt:

    krachtig beeld; herkenning

  7. hoed of niet, indrukwekkend is het

  8. martin zegt:

    Mooi dat bruin. Je zou er een opvallende postzegel van kunnen maken.

    “Kom eens kijken hoe het met me gaat?” zegt de mens van de postzegel.
    “Je hoeft niet te mailen,” het is weer eens wat anders ‘dan: we mailen!’
    “Een enveloppe uit de bus halen vind ik misschien wel veel prettiger,”opeens dringt het door dat het misschien onaardig kan klinken.
    “Mailen mag wel hoor,” voegt de mens er weinig overtuigend aan toe. Dat wordt nog eens onderstreept als het zegt: “Weet je waarom die hoed op heb?”
    Hoe zou iemand dat moeten of willen weten. Want je kan het wel weten. Een hoed zet je op als je naar buiten gaat.
    “Zullen we samen gaan,” zegt de mens van de zegel.
    “Nou nee,” antwoord ik. “Jij houdt van wandelen en ik van fietsen.”
    Maar door de zegel was er wel weer even contact.

  9. martin zegt:

    Leuk verhaaltje had het kunnen zijn, maar een beetje mislukt. Ik zat moe op mijn zoon te wachten tot hij thuis zou zijn. 01.10 geen sleutels bij zich. Ach ja de ander bereide vandaag een spreekbeurt een beetje voor over beeldende kunst. Weet jij nog beroemde beelden vroeg hij. Met Zatkin kwam ik. Hij had al de denker, Jezus in Rio, een Sphinx. Wat is eigenloijk het beeld voor Amsterdam? De dokwerker, het monument, Rembrandt, ’t Lievertje? ik vind ;’t ’t allemaal niet. Wat zou jij noemen?. Ik ken veel mooie beelden in Amsterdam, maar wat zou een Zatkin voor Amsterdam kunnen zijn?

  10. Ik kan geen beeld in Amsterdam bedenken van het niveau van Zadkine, ik pieker me suf al ben ik nog niet geheel wakker. De Naald in zuid-oost is mooi, maar vrij onbekend want afgelegen.
    Maar qua betekenis zou ik toch de dokwerker kiezen misschien.

  11. martin zegt:

    Makkelijk is ie niet. Ik heb je suggestie overgebracht. “O dat ken ik wel. Ik zie wel eens een reclae voor de februari stakingjherdenking.” En naar De Naald komt hij wel kijken als er weer een Japansvlioertje is gelegd in een van de vele huizen die hij digitaal bouwt.

  12. er zijn wel sites over buitenbeelden, is veel op te vinden. En ik kan natuurlijk reklame maken voor mijn ouders’ werk, zoals Buikschot aan de Tugelaweg of Beest in het rosarium in de Lohmanstraat, maar die zijn niet zo vreselijk bekend.Succes!

Geef een reactie

