Tijd

Mijn handen zijn hun taak vergeten
en waar is de geur van het lasapparaat
waar de koffie onder gesprekken
en de voetjes van de vloer.

Dit lijf als grote klok
slaat de hitte en nieuwe gewrichten
hijst zich rond en is beleefd
en hangt dat ding al half op stok.

Resten van dromen tussen dekens en willen
tussen ijzel en brandende zon
het ongeduld om nu dan toch eindelijk
maar het lijf, o.

bj’13

.

Dit bericht werd geplaatst in poëzie en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op Tijd

  1. Bertjo zegt:

    Kan het niet laten te reageren, wat is dit een waanzinnig mooi gedicht, … half op stok, halve dromen tussen dekens en willen.. enz enz…. zo mooi en eindigen met “o”….

    En dat begin, een beetje Neeltje Maria Min…… “Mijn handen zijn hun taak vergeten” Bwah wat mooi.

    wilde ik toch even kwijt!

    Een oprechte lieve groet,

    Bertjo!

    Op 30-1-2013 23:53, Barbara Jansma schreef: > WordPress.com > Barbara Jansma posted: ” Mijn handen zijn hun taak vergeten en waar is > de geur van het lasapparaat waar de koffie onder gesprekken en de > voetjes van de vloer. Dit lijf als grote klok slaat de hitte en nieuwe > gewrichten hijst zich rond en is beleefd en hangt dat di” >

  2. Ik had prongeluk nog 1 woordje veranderd van de schrik, hoop dat dat niet erg is,
    Dank Bertjo!

  3. Ik wordt er stil van, Barbara
    en tegelijk heel geestdriftig
    wat je hier doet is meesterlijk

    het haakt allemaal in elkaar
    als een heel uur ouderdom

    een poetisch proefschrift!

    zoals je schilderijen me
    door de mond komen
    vol geurend deeg van zand

    gaat dit ziende door
    mijn oren ijsberend
    en flanerend in mijn hoofd
    als je atelier

    ps
    Ik ben er ook van onder de indruk, omdat ik voor die veiling juist op deze manier mijn plaatjes wil verkopen. De kunstenaar als veilingmeester, die ieder te veilen werk met een specifiek gedicht of verhaaltje introduceert en vervolgens met de hamer het startsein geeft voor het bieden. En tussen de gedane biedingen door teksten te slingeren om het werk nog meer te laten opleveren.

  4. solidianne zegt:

    en het zegt en het zegt
    en o, dit is een waar gedicht

  5. King Billy zegt:

    Doorbijten. Indien griep, bij neerleggen.

  6. Dank jullie wel!

    Leuk idee Marius, zou jij erg goed kunnen!

    Dianne, ja

    King Billy, indien dan wel ja :-)

  7. Robert Kruzdlo zegt:

    Het lijf, o…, wordt een dagje ouder.

    Groet

  8. bertdeben zegt:

    prachtig!

  9. joost tibosch sr zegt:

    En dan komt de tijd, echt waar
    Als het lijf tenminste niet de overhand krijgt
    Dat je grijnzend weer dat lijf vergeet en denkt:
    “Lijf, mij een zorg, je doet lekker maar!”

  10. jokezelf zegt:

    Heel mooi!

Geef een reactie

