portret




olie op doek, 30x40cm




Dit bericht werd geplaatst in Beeldende kunst, schilderij en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

12 reacties op portret

  1. broekstukken zegt:

    Weer?

  2. King Billy zegt:

    Zie ik daar een beestje aan een traantje likken?

  3. Ja, Martin, weer. Eerst op facebook en nu op mijn blog, met de allerdiepste excuses, en dat ik het nooit meer zou doen en dank voor reactie. Hoop hem nog vaak te horen :-)

  4. Weet ik niet Billy.

  5. broekstukken zegt:

    Of wast gisteren alleen op FB? Er is nog steeds iets met die man. Met die bloemen probeert hij dat te verhullen. Of is het juist een onderstreping. Ik weet het niet; verwarrend.

  6. broekstukken zegt:

    Gaat lekker zo. Zal nu wel weer te laat zijn en ik begon als eerste. Nou ja na jou.

  7. Ja, er is iets met die man, Met die bloemen.

  8. Abel Staring zegt:

    Intrigerend portret.
    Alsof je er extra je best op hebt gedaan.
    Zie ik een anatomisch wat vreemd gevormd oor of een ring door het oor?
    Is het een zeeman? Moet ie doen denken aan Slauerhoff die alleen in zijn gedichten
    wonen kon?
    Het hoofddeksel, of beter de hoofdbedekking, is moeilijk thuis te brengen.
    Mijn associatie is: ik zie een deel van een toga en een bef alsmede een vijftal margrieten.
    Heeft ie vijf jaar over zijn proefschrift gedaan? Is ie rechter geworden? Of krijgt ie op de trouwdag of beginvanrelatiedag van z’n partner een roerend simpel boeket?
    Happy kijkt ie niet, hij kijkt wat afstandelijk, maar je ontkomt niet aan de suggestie: ’t is een intelligente kerel. Als ’t al een kerel is… Zo’n hoofdbedekking kan ook op een vrouwspersoon doelen. Alhoewel: die ring heb ik nimmer nog bij een vrouw gezien. Mooi die combinatie van ingehouden kleuren. Kortom: intrigerend en niet simpel duidbaar. Chapeau! Deze springt er voor mij uit.

  9. Mooi Abel, je zit goed in de richting van wat ik dacht. Dat oor moet zeker nog wat aan, nu is het net een nest jonge regenwormen, en zo zijn er nog wat plekjes en inderdaad is het een zeer intelligente vent die er geen been in ziet bloemen op zijn hoofd te zetten.

  10. joost tibosch sr zegt:

    Al jouw portretten hebben dat oorspronkelijke “mensen tevoorschijn(pro) trekken(trahere)” (portrait). Gek, dingen die ik echt origineel vind, roepen bij mij meteen ook oorspronkelijke woordbetekenissen op. Volgens mij voel je dat ook, als je deze portretten maakt: “dat je ze tevoorschijn trekt”?

  11. Ja, dat eruittrekken herken ik wel, wist niet dat dat de betekenis van portret was, leuk!

  12. kuifjesimon zegt:

    Mooi, met indruk !

Geef een reactie

