Honger



Ach, had ik net een beeld,
het was niet die treurige rots in de branding
die met die kouwe holle buik,
ook niet de opluchting van een vechtpartij
als je een kater bent, of de gierzwaluwen
die na hun snelle luchtgekras
allang weer naar het zuiden zijn,
ik ben het kwijt.

Ach, het was van zingen als de neerslag komt,
zo rijk, zo bang, zo nu,
van hoe de pen en het papier
zich verdringen om die buit zo kort,
van dat het lijkt op schrokken
en vreten aan de nevel
en dat het nooit genoeg zal zijn,
het ritme van de honger.


bj’12


Dit bericht werd geplaatst in gedichten, poëzie en getagged met , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Honger

  1. poef, dit is een sterke!

  2. Moo Barbarai!

  3. joost tibosch sr zegt:

    “Zo rijk, zo bang, zo nu..”.
    Laat ik toch alsmaar denken aan die geweldig omvangrijke zgn.liberale reacties op het regeringsakkoord!
    Zo van, blijf van mijn volle zelf verdiende portemonnee af!. Dat is mijn enige garantie, dus ik kan echt niks missen, op meer luxe en genot!

  4. een gevolg van sneltiikkerij zie ik :))

  5. alweer, dit gaat niet goed…..

  6. Dank Annet!

    Joost, het is niet zo. Niet dat dit daarover ging, maar een hoop lui met centen weten dat ze die centen hebben en vinden het een goed idee. Laat je niks wijsmaken, mediaqua.

  7. Annet, wat maakt het uit, sneltikken is riskant doch eerzaam, ik dank jou.

  8. Joost, het ging er eigenlijk over dat ik me zo godsliederlijk rijk voel soms, tussen de momenten in.
    De rest van mijn reactie heb ik weggehaald want ik zeg teveel en ik wil me eens oefenen in geen-spijt.

  9. joost tibosch sr zegt:

    Zit ik me nog suf te denken: “wat zou ze nou bedoelen?” Dat hoeft niet, hé?

  10. :-) nee, dat hoeft niet :-)

  11. fumelle zegt:

    Heftig, het klinkt als boulimia. Begerig schransen en weer uitkotsen.

  12. solidianne zegt:

    wordt steeds mooier

Geef een reactie

