Bootje








Ontiegelijk genoeglijk gewiegel
boven ontelbaar vadem.


Dit bericht werd geplaatst in aquarel, Beeldende kunst, gedichten, Kunst, poëzie, Prenten, tekening en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op Bootje

  1. mooie prent
    vadem opgezocht: 1,88m
    en toen de weg kwijt

  2. Bart zegt:

    Ha, nu zie ik in ieder geval je mooie bootje, Barbara… ;-)

  3. Hennie, hou je oog in het zwerk of op de mast, en schommel tot het gebinte knerpt.

  4. Ha, gelukkig Bart!

  5. Bart zegt:

    …en in vol ornaat, wat wil ik nog meer! :-)

  6. broekstukken zegt:

    De horizon in ’t zeil vangen, dat is een bekende nautische term voor verstandig met het oog op wat komen gaat varen. Bedenk ik zelf n.a.v. dit bootje.

  7. abelstaring zegt:

    Redelijk realistisch, deze fraaie tekening. En op het droge, dat is wel zo verstandig. Ik moet aan een woord van Kierkegaard denken dat ik nu maar ( ik moet naar the Gents ) indirect citeer:
    De enkele zwemt op een oceaan van 70.000 vademen diep (=128.000 meter). Wat hij te verrichten heeft is de enkele daad. Kierkegaard was dus een individualist, maar dat komt vooral ook door zijn pathologische neiging naar het eenzame.

  8. fulpsvalstar zegt:

    Een wonderbootje met doorzichtig grootzeil.

  9. Bart, :-)

    Martin, mooi bedacht! al weet ik niet wat verstandig is, in vaarverband.

    Abel, zo is dat. Alles voltrekt zich boven de 70.000 vadem en dan ben je mooi gesjochten en bijster alleen, maar misschien wel samen met je bootje.

  10. kuifjesimon zegt:

    … met dit bootje wil ik wel overvaren …

  11. Fumelle zegt:

    Het zal toch geen bootjevluchteling zijn?
    straks stoppen ze hem nog in een eengezinswoning.

  12. Zou die zomaar zich bij eb aan de overkant tot de kunsten kunnen begeven :-))

  13. broekstukken zegt:

    Jezelf, goederen en passagiers droog overkrijgen. Wel met water onder de kiel. De rest is een kwestie van verstand, intuïtie en improvisatie.

Geef een reactie

