Bits ’n pieces



‘Offday’, aquarelpotlood op aquarelpapier, Barbara Jansma 2012



Dit bericht werd geplaatst in aquarel, Beeldende kunst, Kunst, Prenten en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op Bits ’n pieces

  1. zij schouwt de wereld als bitch in pieces.

  2. Yep :-)
    Of er is gewoon wat.

  3. abelstaring zegt:

    vochtig
    deze tekening
    druipend van chagrijn

  4. Ik wilde echt waar iets vrolijks maken, maar het eerste lijntje vraagt de tweede, om de rest, ik kan er niks aan doen…
    Maar ze bevalt me.

  5. nadia zegt:

    mij bevalt ze ook … het is een speciale bitch

  6. Ja, ze heeft zich toch zeker niet voor niks zo opgetuigd?

  7. zaborie zegt:

    ik vind deze erg goed getroffen , zo iemand komen we allemaal wel is tegen. Soms loop je hard de andere kant uit, maar omdat er ook wat pret in die gemene oogjes schittert blijf je soms ook en neemt die wind die van voren komt

  8. Dank je wel, Zaborie! Zo is dat, het is een best mens uiteindelijk. Beetje moe misschien.Ik ga me ook maar eens afschmincken en onder de wol…

  9. galmiers zegt:

    Je vraagt er indirect zelf om maar ook zij is mij bekend. Het is de zus van Bertha van Pyke Koch. Ik heb ze vaak samen zien lopen op de Keizerlei. Moordwijven zijn het, een tikkie hoerig maar met koninginnelijke inborst. Bertha heeft een mopshond en Bit een boxer, dat zie je zo.

  10. Ben blij dat ik ergens indirect om gevraagd heb en wordt bediend. Die Bertha is schitterend en haar zusje dus ook.
    De Keizerlei, doet me denken aan Hans Obrecht, ken je die?

  11. galmiers zegt:

    Hans Obrecht ken ik een minuutje of twee. Ik was even in de war met Hans Liberg maar die schildert niet, zijn vrouw wel, zij maakt mooie portretten. Jaren was ik hoteldebotel van Pyke en consorten, de krachtige zelfportretten van Charley Toorop. De liefde is een beetje bekoeld, de sleur kwam erin zoals in veel relaties.

  12. Hier dan, voor het slapen gaan


    en dees

    de rest zoek je zelf maar, welterusten!

  13. solidianne zegt:

    Ze doet me aan iemand denken….
    en ik zie geen chagrijn.
    Mooie, Jansma!

  14. Dank je wel, Dianne!
    Volgens mij lijkt ze op een tiep uit southpark ofzo. Ik kom er niet op.

  15. fulpsvalstar zegt:

    Vermoedelijk heeft zij verborgen kwaliteiten.
    Hierbij een andere Obrecht:

  16. joost tibosch sr zegt:

    Als het me zou lukken lijntje na lijntje zo’n onbedaarlijk loeder tevoorschijn te krijgen, zou ik breeduit grijnzen!

  17. Fulps, een heeeel andere Obrecht, maar wel mooi. Leuke combinatie ook met de prent :-)

    Joost, grijnzzzzzzz

  18. Al was ik nergens op uit, volgens mij tenminste. Ik herinner me amper een vileine giechel toen ik zat te tekenen. Het is meer als kijken wie daar om de hoek komt zetten. Met een soort van aandacht. Niet zo erg moreel eigenlijk. Wel wat beschaamd, of je dat allemaal wel mag zien, of iemand dat eigenlijk wel wil, zo bekeken worden.
    Die stiekeme proest kwam toch wel uiteindelijk ….

Geef een reactie

