Served

‘Served’, 14×19 cm, inkt, Barbara Jansma, 2012

Dit bericht werd geplaatst in Beeldende kunst, Prenten, tekening en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

16 reacties op Served

  1. Koen Scherer zegt:

    Zo wat een sterke prent zeg! Wow!

  2. Er zijn nog wel sterkere maar ik wil niemand voor het hoofd stoten :-)
    Ojee, ik ben melig.

  3. ah, eindelijk het hoofdgerecht!

  4. haha, lachte ze hol

  5. Appelvrouw zegt:

    k vind hem zielig.

  6. Waarom, Appelvrouw?

  7. joost tibosch sr zegt:

    Ken je het verhaal van Johannes de Doper? De dochter van Herodias danste temidden van de genodigden en Herodes zei dat ze mocht hebben wat ze wilde. “Door haar moeder daartoe aangezet. zei ze “Breng me dan dan op een schaal het hoofd van Johannes de Doper” (Mattheus 14)) Voor wie heb jij gedanst?

  8. abelstaring zegt:

    over je toeren?
    je wil hem vloeren of de mond
    voorgoed snoeren?
    dan gaat dit bekkensnijden
    toch wel een beetje ver

    Caravaggio ging in ieder geval niet zover. Zie hem hier:

  9. Hè jakkes, wat een vieze verhalen….

  10. Ik hoop dat ik nooit yes hoef te antwoorden op de vraag: Are you being served? mooi prent voor boven de eettafel!

  11. zijn neus is messcherp
    dat scheelt bestek

  12. martin zegt:

    Johannes de Doper. Ik moet er ook gelijk aan denken. Een aan een rond schilderij dat ik van hem zag; zijn hoofd op een ronde schaal. Het bloedstollende effect was daarbij nog iets sterker dan hier.

    Een speenvarken, met sinaasappel trekt mijn maag nog net. Dit is een brug te ver.

  13. svara zegt:

    niet dat ik deze zo mooi vind
    maar ik zie twee verschillende mensen
    een man en een vrouw
    twee paar benen, een met een voet met hakschoentjes
    tja en wat ik onder de neus alsmaar zie kan ik toch echt geen snotterbel noemen :-)

  14. Dank allemaal! Ik ben niet messcherp vrees ik, dus graag reageer ik later, morgen of overmorgen, al snap ik ongeveer.

  15. Vogel-vrij zegt:

    Broodje ‘Johannes de Doper’

Geef een reactie

