schuldig landschap



schuldig landschap, 14x19cm, inkt op papier, 2012, B. Jansma



Dit bericht werd geplaatst in Kunst, Prenten en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

14 reacties op schuldig landschap

  1. broekstukken zegt:

    Wat een gekwetst mens. Mooi indringend.

  2. Bobb Lod zegt:

    Jammer van de klodders maar mooi opgelost met de tittel

  3. Dank je Martin!

    Bobb, de klodders waren er het eerst, dus jammer van die mens eigenlijk :-)
    Dank je!

  4. Aad Verbaast zegt:

    Weer een fraaie “Barbara”
    Die spatters vind ik dan ook wel wat minder. Of had je daar diepere gedachten bij?

  5. Ik heb altijd erg diepe gedachten Aad, niet bij te houden…. en dank :-)

  6. broekstukken zegt:

    De ‘klodders’ maken het wat mij betreft juist mooi.

  7. joost tibosch sr zegt:

    Inktvlekken roepen bij mij mij nog altijd het gevoel van schuld en slordigheid op. Ook nog in het al heel lang bestaande ballpoint-tijdperk! Dat moet nog aan mijn al heel lang geleden inktpot- en schrijfopvoeding liggen (en dan had ik nog het geluk dat ik stijf rechtshandig ben!).

  8. Martin, vinnik ook, en voor iedereen is alles anders.

    Joost, ik had een leeg velletje voor me liggen, en de inkt in het potje was wat uitgedroogd, dus ik deed er een druppel water bij, schudde eens flink en alles zat onder. En ik zat met de onschuldige blik van robert m op mijn netvlies en ik tekende dwars door die vlekken een neutraal iemand, en niemand weet wat er precies schuldig is aan een landschap of aan vlekken of aan oppervlakkige neutraliteit. Aan de huid kun je niet alles aflezen.
    Ik herken wat je zegt, ik was linkshandig (en nog) in de tijd dat ik leerde schrijven met een kroontjespen en zo’n bakelieten schuifje boven een inkt-reservoir in een eikenhouten lessenaar. Ik veegde altijd vlekken, door de schrijfrichting enzo, en kreeg altijd straf. Nog steeds raak ik in de war met links en rechts, als het oordeel waar ik het niet mee eens kan zijn maar evengoed van in de war raak.

  9. Met bakboord en stuurboord maak ik trouwens nooit fouten.

  10. joost tibosch sr zegt:

    Heb de behoefte om in deze moeilijke warrige tijden ff te laten blijken dat dat stijf rechtse van me geen enkele politieke invloed had en heeft. Integendeel!

  11. Zo had ik dat ook niet opgevat :-)

  12. Appelvrouw zegt:

    Een Bevlekt landschap is daarom nog niet schuldig, vind ik

  13. Nee, Appelvrouw, da’s waar. Zie het als een metafoor, van zin en onzin wellicht…

  14. Vogel-vrij zegt:

    Schultig Landschaft?
    Nero malt?
    Anselm Kiefer?

Geef een reactie

