Gulden snede van deemoed of schouw.




'Gulden snede van deemoed of schouw' , B. Jansma, 2012, fineliner.




Dit bericht werd geplaatst in Beeldende kunst, Kunst, Prenten en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Gulden snede van deemoed of schouw.

  1. gyula zegt:

    één intens en hypnotiserend oog, het andere oog blind.
    Alles spreekt ; een vraag om hulp al geloofd de mond al niet meer

    Zo dat waren mijn gevoelens bij deze je niet loslatende waanzinnig goed getroffen maar onbehagelijke tekening van je Bar

  2. Ja Gyula, dat zie ik ook, en ik denk dan dat ik zomaar wat doe met een heel ander doel en dat vliegertje gaat dan niet altijd op. Ik wilde er nog verder mee, en misschien doe ik dat wel, voorbij de laatste stad. Iets met een horizon en zeilen, en bossen en manen in het hart.

  3. Misschien gek, maar door dit schilderij van Turner kwam het:

    En nou kan ik het niet meer verder maken want nu heb ik het weggegeven :-)

  4. assyke zegt:

    ach meid
    dat kun je wel
    laat het een poos liggen
    dan zakken de reacties naar de bodem
    en komt de noodzaak weer omhoog:)

  5. joost tibosch sr zegt:

    20.46 Geven komt verder dan nemen…nemen sluit je op in jezelf..geven geeft ruimte…en dan kun je pas gewoon weer verder! Hoe krijg je jouw gezichten steeds weer zo feilloos eigen goed?

  6. Aad Verbaast zegt:

    Weer van genoten. Mooie prenten maak je!

  7. lebonton zegt:

    jansma strikes again!

  8. Assyke, is ook zo, al is het soms ook de kunst van het afblijven :-)

    Joost, weggeven kan ook te snel, dat bedoelde ik. Maar je hebt helemaal gelijk.
    Geen idee hoe ze eigen komen. Ken je dat fenomeen, dat je je ogen sluit voor je slapen gaat en zwarte bewegende vlekken ziet? Als ik me daarop concentreer zie ik tegenwoordig een gezicht dat alsmaar verandert. Geweldig om naar te kijken is dat.

    Aad, fijn! En dank je!

    Ton, ook dat vat ik op als compliment :-) Dank je wel!

  9. joost tibosch sr zegt:

    Mijn makke is dat ik niet verder kom dan die zwarte vlekken…en ik vind het toch fijn dat jij wel verder komt. en er ons van laat genieten! Zoiets heb ik wel met taal..dus echt zielig ben ik niet!

  10. Joost, lang geleden las ik de uitkomst van een onderzoekje, en ik vond dat zo leuk, het bleek dat wat je ziet als je in je ogen wrijft of voor je in slaap valt toneert met je hele neurologisch apparaat, en ze hadden dat ontdekt met grotschilderingen. Sommige mensen zien spiralen, anderen schaakborden, anderen wezens, en diegenen die in die grotten mochten verven verfden wat ze in het duister zagen, Op de binnenkant van hun oogleden zeg maar want donker was het daar ook. Het was allemaal genetisch en chemisch, genisch zeg maar. Als je dat met taal hebt ben je gezegend.

  11. assyke zegt:

    wauw
    ik zie steigerende paarden:))

  12. joost tibosch sr zegt:

    Gelukkig gebruik je ook nog dat woord “gezegend”, want “genetisch” en “chemisch” zegt me ook belist wel wat, maar ik voel me daar nooit zo echt bij op mijn eigen gemak!!

  13. Assyke, dat ga ik ook eens proberen!

    Joost, daarom zei ik ook gauw genisch. Dat klinkt al beter toch?

Geef een reactie

