Zonder titel.




"Zonder titel", B. Jansma, 2011




Dit bericht werd geplaatst in Beeldende kunst, Prenten en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

23 reacties op Zonder titel.

  1. joost tibosch sr zegt:

    Meestal komt er direct wel een of andere associatie bij me op. Houd het nu ook maar bij zonder titel”. Dat komt toch niet omdat ik een man ben?

  2. Krijg nouw wat, de ene wordt kwaad als ik er wat bij zeg, de ander valt in een gat omdat ik niks zeg. Nee, niet omdat je een man bent, ik weet het ook niet. Gaat deze prent daar soms over? Of zeg ik nu alweer te veel….

  3. martin zegt:

    Heb je net gemaakt. Ik heb er dan wel een tekst bij.
    Vreemd gesprek daar op FB. Alhoewel ook al vaak gevoerd.
    Het is daar wel een mooie tekening bij. Maar misschien, ….
    acht laat maar. Ik vind hem moii.

  4. Martin, je bent een wijs mens. Van vandaag ja, en dat gesprek van gister, en tussenin allerlei anders, onderweg van min naar plus. Je moet niks laten, want nou ben ik nieuwsgierig.

  5. harenvingers
    geven ongevraagd
    beschutting

  6. strak gemutste kop
    van de helmdrager die de
    eerste fiets testte?

    gekist hoofd van een
    kroongetuige tegen H.
    voor het geval dat…?

    man demonstreert het
    alternatief als de vrouw
    geen sluier aan mag?

  7. hoe werkt dat? is het zonder titel omdat je nog geen goeie hebt gevonden? Dan zou het ook tijdelijk titel kunnen heten. Zonder titel is natuurlijk ook een titel, eentje die niet teveel invult. Ik denk aan ‘verhuizen’

  8. Aad Verbaast zegt:

    Weer echte “Barbara”! ;-)
    Dakhoofd.

  9. Ik heb gekozen voor geen-titel omdat ik weet waarom ik dit maakte, ook voor wie, maar ikzelf er een invulling aan gaf die ophokt. Ik had geen zin mijn eigen betekenis te versmallen met iets leutigs en verbredends. Ik had geen zin in relativering noch in ‘sturing’. Is dat een antwoord? Het is toch wel wat het is.

  10. Men zegt vaak, laat je niet achter de schermen kijken, want je bronnen moet je geheim houden.
    Ik kan dat niet zo goed, ik wil graag geloven dat dat niet nodig moet hoeven zijn, ik wil graag ouwehoeren over vanalles, maar misschien moet ik wel van gedachten veranderen. Zie “Zonder titel” ook als een poging daartoe, en deze verhandeling als een grote mislukking daarvan.

  11. Appelvrouw zegt:

    Mooie manier van tunnelvisie.

    Wat betreft je uitleg of titel geven:
    Mooie manier om te groeien. En uiteindelijk een keuze te maken waar jij je het beste bij voelt, niet wat anderen vinden dat jij moet doen. Behalve natuurlijk als je er voor betaalt wordt.
    Maar publiek kan je wel mooi vormen vind ik. Je luistert, en komt er achter dat wat je ook doet, er altijd wel iemand kritiek heeft.
    Een hele geruststelling!

  12. svara zegt:

    ze is van huis uit …….

  13. Dank jullie wel.
    Ik denk, misschien is het echt beter als ik niet zo veel zeg?
    Ik wil graag alles zeggen, maar ik zie ook wel de zin van dat mensen er hun eigen ding mee te doen.

  14. Appelvrouw zegt:

    Barbara,
    van mij mag je alles zeggen, ik vind jouw zeggen meestal een mooie verduidelijking, ik stel het wel op prijs als je zegt.

  15. Nou goed, het gaat enerzijds over de vrijheid en veiligheid die iemand vindt in een privé-universumpje, als een hut, en anderzijds over de benauwdheid daarvan, de klem om je kop. Het tegendeel van wat de bedoeling was. Ojee, heb ik het weer gedaan,.. De vlinder gedood door het popje open te maken…

  16. En aangezien enige dramatiek mij niet vreemd is, lijkt het hele zaakje ook even op een doodskist, en het gebladerte en gehaarte op een groeiende belofte. Op iets dat niet in een hokje kan.

  17. maar ik ga al dat uitleggen toch maar weer wat afbouwen. Moet ook niet nodig hoeven zijn…

  18. de valkuil van iets
    scheppen is dat het over-
    brengt wat je bedoelt

    die almacht kan je
    alleen toevallen als jouw
    opzet heilig is

    je in staat bent af-
    valligen uit je para-
    dijs te verbannen :-)

  19. De titel “zonder titel”is nu net de titel waar het meeste in past.
    Hij past dus prachtig bij de tekening van een te krappe ruimte waar kennelijk veel in past.
    En de fallusvorm geeft hem iets explosiefs.

    @marius 12:32
    Laat me je omarmen.

  20. @Marius, van valkuilen en almacht heb ik geen verstand, en van afvalligen en paradijzen ook niet. Reden te meer niks meer te zeggen want ik krijg daar een rotgevoel van. Niets aan mij is heilig.

    @Simen, die krappe en te grote ruimte heb je goed gezien. En dat explosieve misschien ook wel, ik herken het wel.

  21. Apiedapie zegt:

    Pakkend plaatje.

  22. jokezelf zegt:

    Ik vind ‘zonder titel’ de beste titel die je deze tekening had kunnen meegeven. Je uitleg is inzichtgevend en mooi, maar volgens mij niet nodig (volgens jezelf ook niet), de kijker kan er zelf alles omheen bedenken. @ Simen, behalve explosief ziet er naar mijn mening ook iets berustends in, droefenis en overgave. Ik vind hem prachtig.

  23. Dank, ben ik blij mee.

Geef een reactie

