Motivatie




Motivatie, uitsnede, Barbara Jansma 2011



Dit bericht werd geplaatst in aquarel, Beeldende kunst, vk-bloggers en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

24 reacties op Motivatie

  1. Trektocht zegt:

    Wonderlijk en mooi, vind alleen jammer dat de titel me dwingt, maar na een poosje kijken gaat de associatie motor wel weer in z’n vrij!
    Ben wel benieuwd naar het geheel trouwens…..

  2. martin zegt:

    Ik zie hem zitten.

  3. Dé Soli zegt:

    het draait op volle toeren hier…
    soms moet de kern ontwart

  4. Dé Soli zegt:

    mooi en intrigerend, trouwens :-)

  5. fulpsvalstar zegt:

    Erg mooi, ik heb een tijdje zitten kijken.

  6. cor3306 zegt:

    il vind het heel bijzonder

  7. assyke zegt:

    ik vind dat geklieder juist wel iets hebben
    en de kleuren die je tegenwoordig hier laat zien

  8. svara zegt:

    Zo te zien ken je vele wegen die je leiden naar…..
    En net zoals Bertjo zou ik ook wel het hel schilderij willen zien.

  9. Het woord ‘uitsnede’ hoeft geen belemmering te zijn, en de titel kan een opening zijn.
    Het schijnt revolutionair te zijn ruimte te eisen of uit te leggen voor een individueel ding, ruimte om je zelf te kunnen zijn. Het heet iets van human resource geloof ik.
    Mensen gebruiken zichzelf en elkaar als grondstof, en niet als potentieel. En hoe langer je als grondstof en niet als potentie bent, hoe, nu ja, vul maar in. Maar hoe ingewikkeld de dingen ook kunnen lijken zonder pokon, ik geloof in een ouwe overlevende kracht die zelfs gerimpeld nog tot bloei komt. Mensen kunnen elkaar of zichzelf kleinhouden tot ze een ons wegen, maar potentie is een onuitroeibaar talent.

  10. En dank voor de reacties!

  11. svara zegt:

    ik wilde vanochtend een gedicht plaatsen dat o.a. over potentie ging
    op een andere manier maar toch….
    ik koos eerst voor de herfst (die ook alle potentie in zich draagt)
    het ander staat reeds in de startblokken :-)
    toeval?

  12. Svara, dat bepaal jijzelf toch, en als je twijfelt zeg je gewoon, met dank aan die en die. Kan het je schelen eigenlijk.

  13. ik hoorde vanavond iets moois, lineair vs organisch. Van a naar b, of niet weten waar het heen gaat. Het eerste is gewenst, het tweede is een rommelig feit.

  14. Trektocht zegt:

    Barbara, over je laatste opmerking hierboven, van A naar B is bedacht, dus geef geen stuur (titel), dan wordt het rommelig, dat is toch wat je wilt? Eigen invulling?
    Quote: Het Mooiste overkomt je, het Minste is bedacht! (Freek de Jonge!)

  15. Trektocht zegt:

    dan pas… bedoelde ik…………

  16. Mooie tekening.
    Uitsnede is een fraaie titel
    Het wordt eens tijd om alle omringende hersenspinsels maar weg te gooien.
    Ik kan je wel meer geven, maar dan moet je ook weer aan kunnen nemen.

  17. svara zegt:

    nee ik twijfel(de) niet
    ik koos
    en jij weet dat ik juist heel precies ben in die dingen toch?
    waar een dank op zijn plaats is zal ik hem niet nalaten te maken
    je hoeft je dus geen zorgen te maken…. :-)
    DANK JE!

  18. Aad Verbaast zegt:

    En jij had het een keer over “binnen de lijntjes blijven”? ;-)

  19. Trektocht, ben jij mij nu aan het sturen? Nee toch :-)

    Simen, als ik behoefte heb aan andersmans spinsels hoor je het direct :-) :-)

    Svara, dan is het goed :-) en graag gedaan!

    Aad, met veel lijntjes is het moeilijk erbuiten kleuren :-) , kwestie van prioriteiten

  20. Trektocht zegt:

    Nee, Barbara, je belet me alleen om op mijn manier te kijken!

  21. Het beeld liegt nooit.
    En desondanks moet je het altijd maken.
    Wat kan het schelen wat een ander ziet.
    Al was het ook je moeder. Of een andere willekeurige passant.

  22. Bertjo, je zou een handdoekje over je beeldscherm kunnen hangen mocht je hier onvoorbereid verzeild raken.

    Simen, het beeld liegt niet want pretendeert geen waarheid te zijn. Het ligt er ter interpretatie. Voor mij althans, en het kan me in zoverre schelen dat ik de ideeën van sommigen interessant vind.

  23. is zij de draad kwijt?

  24. Ton, zei kwijdte de draat. En het was al logica wat de klok sloeg, en zei snapte alles en was on top of things. Al twijnend met losse leindjes. Want logica was een axioma.

Geef een reactie

