Ouwe verbazing



Ouwe verbazing, Barbara Jansma 2011






ps vanavond laat een nieuwe Jansma & Soli !!!

Dit bericht werd geplaatst in aquarel, Kunst, Prenten, vk-bloggers en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Ouwe verbazing

  1. trektocht zegt:

    Verbazingwekkend!

  2. gyula zegt:

    zo oud dat het enige dat nog verbazing uitdrukt de wenkbrauwen zijn

  3. Weer een heerlijke
    aankijker, Barbara, die
    zelf verbazing wekt

    Poppetjesregen
    op het behang, lijkt de man
    te verontrusten

    Het moet niet gekker
    worden, ligt voor op zijn tong
    klaar voor de ei-sprong

    De vleesgeworden
    fatsoenlijkheid van een heer
    van vrij hoge stand

    Kan ook zijn gram ver-
    hullen over het verlies
    van kinderbijslag

  4. Trektocht, :-)

    Gyula, anders zou het gelaat op de grond vallen

    Marius, was hij ooit ook zo’n poppetje denk je?

  5. joost tibosch sr zegt:

    Handjes voor de ogen, niet stiekem door de vingertjes kijken, tot honderd tellen en bij het tellen niet foezelen..En dan pas: ik kom!!! (Merk nu pas, dat ik niet reageer op “wie niet weg is, is gezien..! Kom toch maar!)

  6. gyula zegt:

    als je een tijdje in zijn ogen kijkt geloof je dat je deze persoon kent,dat hij bestaat en dat doetie natuurlijk ook

  7. @Barbara
    Van binnen is hij
    een en al poppenhuis, van-
    daar zijn verbazing :-)

  8. svara zegt:

    alsof ik kijk naar Wim Kan

  9. fulpsvalstar zegt:

    Ik zou denken: “die ken ik, maar hij is wel oud geworden, hoe heet hij ook weer…………..”.

  10. Laila zegt:

    Prachtig. Ook weer even in je archief gekeken.

  11. trektocht zegt:

    Yep, had ook even die indruk, Wim Kan, zoals svara al opmerkte…. verbluffend eigenlijk… maar zie ook toch verwondering of is dat hetzelfde

  12. Wim Kan leek precies op mijn oma, en mijn oma kon viooltjes-blauw-verbaasd kijken. Maar wel een stuk minder treurig dan dit portret hier.
    Een paar dagen geleden had ik een wonderlijke ervaring, en toen ik s’avonds prongeluk in de spiegel keek, zag ik mijn wenkbrauwen bovenop mijn hoofd zitten, waar ze niet meer afwilden, en mijn gezicht hing er aan, twijfelend tussen heel hard huilen en heel hard lachen. Toen moest ik erg lachen. Ik dacht, die wenkbrauwen, daar moet ik wat mee. En die poppetjes die zijn de binnenkant, die gaan zomaar niet weg. Of wel, en dan heeft-ie alle reden verbaasd te kijken.
    Verder ken ik dit heerschap niet, en ik geloof niet dat dat iets uitmaakt :-)

  13. Hoewel dat achtergrondje ook als behoudend en vals-vrolijk behangetje was bedoeld, en als van die franse lelies op een boerenhek waar je liever niet je broek aan openhaalt maar die er erg romantisch uitzien. Wij hadden dat vroeger.
    Ergo, iedereen heeft gelijk :-)

  14. Appelvrouw zegt:

    Geen wonder, zijn dakraam is te laag.

  15. Appelvrouw, heb ik nou alweer je zoldertje geprent? Oooo, waarom zit er geen driedubbel leuk-knopje hier!

  16. bert zegt:

    Very Egon Schiele (als ik al een favoriete schilder zou moeten opnoemen, dan deze!)
    knap!

  17. Jezus Bert, dat is een compliment… ik ga even mijn hoofd onder de kouwe kraan houden.

  18. Dé Soli zegt:

    Aansprekend, zeker en roept veel op. Moeie matte verslagen verwondering zie ik, maar hij is sterk, zie ik ook. Het zit zo’n beetje verstopt achter zijn ogen.

  19. Hij is moe, en denkt even dat hij alles gezien heeft, en hij weet dat het niet zo is. Hij weet niet zeker of hij zich verheugt op weer een verrassing, maar houdt er rekening mee. En stiekem, achter zijn ogen en in zijn mondhoeken zit bereidheid.

  20. Mooi weer Barbara, wat ben ik jaloers op je gave. Fijn dat ik er zo van mag genieten.

  21. Wille zegt:

    prachtige plooien en hangwangen heb je geschilderd, schitterend! Mooi portret, levend.

  22. VSp zegt:

    Écht verbazing? Dan wel met een tikkeltje ‘Wat moet ik hier nu weer mee?’

Geef een reactie

