De strijder

Omdat iemand zo vriendelijk was een vervolg op mijn vandaagse tekeningetjes voor te stellen en daarmee mijn creatieve proces wreed omboog waar ik natuurlijk geen enkele weerstand tegen heb, hierbij

De twee voorgaande posts gaan hieraan vooraf, voor een beter begrip.

Dit bericht werd geplaatst in Kunst, Prenten, vk-bloggers en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

18 reacties op De strijder

  1. Attila zegt:

    Is dat de ezel van de herr S.Pancho?

  2. Nee Attila, zijn achter-achter-achterkleindochter, de ezelin van Vrouw van der Sprei.
    Bovendien is het een paard, dacht ik. Misschien een voortvloeisel van Rosinante, en anders eentje van de offspring van dat paard van Koning Pellinore, al ben ik de naam van dat beest vergeten.

  3. fulpsvalstar zegt:

    Oeioeioei, Barb,wat een dun menneke ziet er niet uit als een blijvertje.

  4. martin zegt:

    Wat een problemen: opsleeptouw genomen door een paard, kruik van zijn pootjes gerold en als een uitgehaald breiwerk verdwijnen in het niets. Misschien niet eens echt een probleem.

  5. svara zegt:

    ken je het verhaal van Arjuna uit de Bagavad Gita?

    goed dat zij haar voelsprieten bij de hand heeft.
    aan haar blik te zien is het wel nodig…..

  6. Fulps, schijn, is maar schijn.

    Martin, niks is erg, zeker niet met zoveel goed gezelschap

    Svara, nee ken ik niet. En zijzelf vindt dat ze heel stoer en vervaarlijk kijkt. Ze komt er wel, als ze maar weer grond onder haar pootjes voelt.

  7. assyke zegt:

    uhhh…ik knipper met mijn ogen en madame zit op het paard!
    dat is niet snel maar speedy :)

    er is ook een overlevering die verhaalt dat de profeet op de vlucht was
    voor zijn vijanden en zich verschuilt in een grot (kruikske mag ook van mij)
    als de boeven langsrennen zien ze dat de ingang van de grot dichtgeweven is door
    een reuzenspin…daar kan niemand zijn en ze rennen weer verder
    zo kan je er dus voor kiezen onzichtbaar te zijn voor je vijanden

    en dat doen we allemaal voortdurend

  8. Mooi Assyke, ik ken dat verhaal. Ik ga nadenken of we dat allemaal voortdurend doen.
    En volgens de surinaamse met afrikaanse roots verhalen brengt een spin die zich boven je hoofd laat zakken geluk, een teken dat je ‘rijk’ wordt.

    Je knippert best langzaam :-)

  9. lebonton zegt:

    het enige wapen voor als de tegenpartij de kazen smelt.

  10. Weet je Ton, dat ik soms gewoon geen riposte kan verzinnen? Evengoed kun je zomaar gelijk hebben :)

  11. dus dat is er gebeurd met de barmhartige Samaritaan,
    voor ons toch een waarschuwing: toon je naastenliefde nooit
    waar iemand bij is die bovennatuurlijk kan goochelen!

  12. ps
    die hele gelijkenis van JC lijkt me nu een gedachtenspinsel van jewelste

  13. Marius, ik denk nooit zo ver, en bij bekende personen zelden verder dan W.C. Fields. Maar dat is voor achter de coulissen, daarvoor mag je alles bedenken watjemaarwilt. Want die Gedanken sind frei en leveren alleen maar meer op dan waar alles mee begon.

  14. daar dacht ik nou weer niet aan
    die Fields haatte 1e kerstdag
    en laat ie nou net op die dag dood gaan

  15. Bespaarde hem die tweede :)

  16. daar keek hij nou weer wel naar uit,
    vermoed ik want zijn sterfdag op die 1e
    kerstdag in 1946 was nou
    net zijn eerste vakantiedag ;-)

  17. Eerste vakantiedag….. hihihi sorry…

  18. Appelvrouw zegt:

    Ik ben er helemaal stil van!

Geef een reactie

