Frokje en Suckha zijn moe.

Frokje & Suckha, Moederschap. Barbara Jansma 2011

Dit bericht werd geplaatst in Actualiteiten, Kunst, Prenten, spotprenten, vk-bloggers en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op Frokje en Suckha zijn moe.

  1. Fati gé? of is hem gewoon gesmeerd? dat is waarschijnlijker

  2. martin zegt:

    Ze mogen wel eens koken voor die kinderen. Tjeempie wat zijn die mager.

  3. Wille zegt:

    moedeloos
    een ander woord komt dr niet bij me op :-(

  4. assyke zegt:

    vrouwen met ballen!

  5. Appelvrouw zegt:

    Met ieder kind ben je moe,
    of je nou een omgekeerde regenjas aan hebt,
    of een trui,
    eronder is het allemaal hetzelfde.

  6. svara zegt:

    misschien kan die ene moeder eens aan de ander gaan vragen wat haar geheim is
    waarom zij die van haar zo moet slepen
    die andere moeder lijkt daar geen ‘last’ van te hebben

    ongetwijfeld loopt zij weer tegen andere dingen aan.

  7. Jan, de weg van de minste weerstand?

    Martin, volgende keer hang ik er wel een buikje aan ;-)

    Wille, kejje soms zo hebben, maar gelukkig niet steeds. Mooi woord trouwens.

    Assyke, de aard van het beestje denk ik

    Appelvrouw, goed gezegd, moe is moe.

    Svara, ‘ouderdom’ komt met gebreken :) :)

  8. ‘de weg van de minste weerstand?’ Barbara, je stelt die vraag die vraag waarschijnlijk mbt op ‘of is hem gewoon gesmeerd’. Een ja- antwoord op je vraag vind ik te simpel en onjuist, een goed antwoord te lang om hier te geven.

  9. Jan Krosenbrink, kan ik me iets bij voorstellen, al mag je van mij hier de hele reactieruimte volgooien. Iedereen heeft een verhaal, en ingewikkelde dingen kunnen het leven zeer eenvoudig maken. Maar niet persé makkelijker.

  10. Barbara, het is niet alleen een persoonlijk verhaal, óók een persoonlijk verhaal natuurlijk. Voor mij persoonlijk geldt op dit moment : de tijd is niet rijp voor een nieuwe en effectieve start van de discussie over de man-vrouw verhouding. In de Groene Amsterdammer van december 2009 dacht ik, werd een poging gedaan door twee politicologen die toevallig geen van beiden (nog) iets met kinderen te maken hadden gehad. Nu vraag ik je!!.

    Dichterbij huis, onlangs een definitie van de mens van 100-woorden waar het kind niet in voorkomt.en ik reageerde als man op de oproep van Ina D.. voor een derde feministische golf: geen enkele reaktie
    Ik wacht op betere tijden

Geef een reactie

