Zusjes

Zo zie je maar wat er gebeurt als je te lang doorprutst….

Dit bericht werd geplaatst in Kunst, Prenten, vk-bloggers en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

34 reacties op Zusjes

  1. de stripman zegt:

    Ja, het is altijd de vraag wanneer je op moet houden…

  2. @Stripman, of beginnen…

  3. Glaswerk zegt:

    Het is net als met het bewerken van foto’s: vaak blijkt de eerste meest ongepolijste versie de mooiste te zijn.

  4. gyula zegt:

    toch nog steeds sprekend

  5. @Glaswerk, en dan heb je er nog maar twee gezien, nog geeneens de eerste ronde :)
    En helaas, met een pennetje kun je alleen toevoegen en niet weghalen….

    @Gyula, als zusjes, of dezelfde met 15 jaar ertussen

  6. svara zegt:

    zus een kijkt nog wat onbevangener de wereld in…

  7. @Svara, wel sterker, kan ook door leeftijd komen

  8. Annet zegt:

    Ach, je kunt het ook positief bekijken!
    Door te prutsen zijn de mooiste dingen tot stand gekomen!

    Pruts en klooi maar lekker door:)

  9. Johan zegt:

    Zus twee kijkt wat wereldwijzer.

  10. kuifje simon zegt:

    Tis in ieder geval geen broer geworden ;-)

  11. martin zegt:

    Ze lijken me niet zoveel van elkaar te verschillen. Als ik denk de een kijkt vriendelijker, of trotser, of vragender dan is dat het volgende moment de ander geworden. Verwarrend om ze beide tegen te komen.

  12. @Annet, tuurlijk, klooien is lekker, ga ik doen

    @Johan, kwetsbaarder vond ik, jonger

    @Kuifje, door het oog van de naald…

    @Martin, vond ik ook, en op het papiertje staat er nog maar één… zus twee, maar wel haarscherp.

  13. Nu ik zelf nog even kijk, zus 1 lijkt meer zich te verschuilen achter een facade dan 2, die lijkt wat ronder, minder scherpe kantjes, minder uitgesproken. Jezus, wat heb ik nou weer gedaan…

  14. kiezels zegt:

    Zo: nr. 999 :-)

    Dat is mooi wat Martin zegt, maar niet verwarrend; een mens heeft zoveel verschillende gezichten., knip maar eens een hele reeks foto’s achter elkaar van iemand die niet poseert. Elke uitdrukking anders.
    Je kunt wel vinden dat je te lang door hebt geprutst maar dit zou zo een serie kunnen worden, waarbij elke keer iets anders gevangen wordt. In de tweede tekening vind ik haar kwetsbaarder, zachter terwijl ze in de eerste tekening nog iets gereserveerds heeft; noli mi tangere, raak me niet aan) en ik kan nog wel even doorgaan.

    Intrigerend hoor, te lang doorwerken :-))))

  15. @Kiezels, ik vond het jammer dat ik die stoere kaak en kin kwijt was geraakt, dat ze daardoor zoveel jonger werd en invulbaarder. Waren maar een paar lijntjes, verdikkeme.
    Als ik er een serie van maak wordt het wel erg donkerzwart op het laatst vrees ik, maar die uitdaging ga ik aan, want ik heb dat pennetje meegejat. Al is het maar om jou en martin vooral door te laten gaan :)

  16. kiezels zegt:

    Leuk hè? :-)

  17. egwel :)

    al voelt het ook net of je allerlei mensen in het leven roept die er misschien helemaal niet op zitten te wachten, dan hebben die mooi pech…

  18. Henk zegt:

    Kiezels heeft een punt
    grH

  19. @Henk, weet ik, want die weet dat

  20. Maar ik weet ook dat door die paar lijntjes iets en niets wezenlijk verandert, het zijn nu twee verschillende mensen met een zelfde smaak of geur, eenzelfde soort blik, zusjes, en verschillend maar ook niet. Het zijn niet twee uitdrukkingen op hetzelfde gezicht, het is bijna dezelfde uitdrukking op twee verschillende gezichten. Zie ik nu althans.

  21. kiezels zegt:

    : – )
    Bij de eerste is ze afwachtend, zonder die extra lijntjes ( ongelooflijk) leunt ze iets achterover, beetje kat uit de boom kijkend en overziet, overdenkt voordat ze die houding eventueel kan laten varen.

    De eerste heeft nog iets anders ook: ingetogen, je weet niet wat ze denkt, ze is duidelijk niet met buiten bezig. En weer anders zou ze ook voldaan kunnen kijken of trots of mijmerend. Misschien verliefd.
    Veel meer invulbaar omdat je niet weet. Het is nog duidelijk van haarzelf.

  22. Appelvrouw zegt:

    Zus een lijkt vol verwondering en nieuwsgierigheid de wereld in te kijken.
    Zus twee is daar al doorheen.

  23. svara zegt:

    zusje twee denkt: das war einmal….toen ik was als zusje een

  24. Ik zie zus 1 als iemand die weer opkrabbelt en der vinger opsteekt, en zus 2 als een deerne die teveel gezien heeft en nog helemaal niet weet waar die middelvinger zit, als ik zo vrij mag zijn.

  25. svara zegt:

    als je er zo tegenaankijkt…
    ze heeft wel weet van die vinger maar denkt: ach, wat levert het op….
    ja en misschien gesterkt door haar zus die wat is ingekakt denkt zus 1:
    ‘k zal ze eens een poepie laten ruiken….
    maar dan zie je aan haar mond dat ze oefent hoe dat moet, ze heeft daarvoor net nog te weinig flair

  26. jan krosenbrink zegt:

    Moedige schepper! Het licht op zusje twee doet iets met haar rechteroog, of de mijne

  27. Er stonden vroeger altijd van die tekeningen in de krant: Zoek de 5 verschillen.
    Ik zou er maar twee kunnen vinden:
    1. Je hebt bij de tweede in photoshop de levels hoger geschoven of automatisch de toon gecorrigeerd ?
    2. De rechterkant van het gezicht is bij de tweede een beetje een soepje geworden.
    Het zou ook kunnen zijn dat het tweede verschil door het eerste wordt veroorzaakt.

    Verder valt het weer als vaak bij jou op, dat hoofden niks van lichamen lijken te willen weten.
    Wat bij twee sterker lijkt te zijn, dan bij de eerste.

    Vriendelijke groet,
    Simen Vrederat

  28. @svara, ;)

    @Jan Krosenbrink, heb ik ook wat last van

    @Simen, ik schoot uit met curves, want aan automatisch doe ik niet…
    En 2 heeft een kuiltje in haar kin, die ze iets minder de lucht insteekt en een ander soort kusje in haar mondhoek.
    Misschien kan ik eens iets met wonderschone knieschijven voor je doen?

  29. Beukmans zegt:

    Knap hoor hoe je met een paar pennenstreken een uitdrukking kunt veranderen.

    Met bewonderende groet,
    Beukmans

  30. Vanzelf-Portraitten moet je af blijven
    Daar teken ik en jij voor..
    Alleen ik doe het U niet na !!
    Gr á Vous
    Portretten- Afgetek e n d Gezicht??

  31. Ivy (Heyta) zegt:

    Portret twee lijkt wat ouder en wijzer geworden.

    Zo gaat dat met mensen ook, hoe meer lijntjes hoe ouder. Ohnee, andersom: hoe ouder hoe meer lijntjes. Nou ja, whatever.

  32. @Beukmans, dank

    @Joshua, volgens mij is niks ooit af, denk ik

    @Ivy, we worden de tijd ingesponnen

  33. Robert Kruzdlo zegt:

    Hallo,

    Ik heb een vraag: Wil je mijn naam goed schrijven aub Het is niet Cruzdlo maar
    KRUZDLO

    Dank

    Tot later ben heel hard bezig…

  34. Sorry, Rob, nu met de Kaa!

Geef een reactie

