Troostlapje, Soli & Jansma

         Prent: Barbara Jansma Tekst: Dianne Soli 2011

————————————————————————————————————————————–

Dit bericht werd geplaatst in Kunst, Prenten, vk-bloggers en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

21 reacties op Troostlapje, Soli & Jansma

  1. martin zegt:

    Makkelijk om hierop mee te zeilen. Zo’n mooie ouwe ruit is geruststellend.

  2. kiezels zegt:

    Het is een heerlijke lap, zou er ook in willen :-)
    Prachttekening! Dank je.

  3. @Martin, wel he?

    @Kiezels, wie zei dat ook weer, in jouw gedichten wil ik wonen?

  4. Beukmans zegt:

    Wat een mooie combinatie, prentje en gedicht zijn prachtig!

  5. @Beukmans, dank je wel! Ik geef het door.

  6. Glaswerk zegt:

    Alleen al “geliked” voor de titel ;-)

  7. kiezels zegt:

    Jij? :-)
    Slauerhoff, maar die kon alleen in zijn gedichten wonen, in dat gedicht dan.

    Woninglooze

    Alleen in mijn gedichten kan ik wonen,
    Nooit vond ik ergens anders onderdak;
    Voor de’ eigen haard gevoelde ik nooit een zwak,
    Een tent werd door den stormwind meegenomen.

    Alleen in mijn gedichten kan ik wonen.
    Zoolang ik weet dat ik in wildernis,
    In steppen, stad en woud dat onderkomen
    Kan vinden, deert mij geen bekommernis.

    enzovoorts

  8. @Glaswerk, een waarlijk wijs mens zijt gij.

    @Kiezels, o.
    Dat valt wel tegen. Zelfbeklag.
    Er is iets anders, iemand anders, die het heel anders zei.
    Jaren 60-70, een vrouw, en die bedoelde het veel ruimer, verdorie, ik kan er niet op komen. Kom er wel eens op terug….

  9. svara zegt:

    heel erg mooi !!!

  10. martin zegt:

    Ja beide: wel. Mee op de wind over water naar waar naar daar.

  11. martin zegt:

    Wat een rare reactie kan beter naar bed. Jij goede morgen.

  12. @Svara, dank je wel!

    @martin, goedemorgen, zo raar is dat niet.

  13. @Kiezels, ik weet het weer, ik heb die regel van Slauerhoff door de war gegooid met die zin van Neeltje Maria Min, voor wie ik liefheb wil ik heten.

  14. lebonton zegt:

    supercombi!

  15. Mooi met dat gedichtje. Ik wil er ansichtkaarten van!

  16. @lebonton, dat vind ik nouw ook!

    @Anneke :)
    Eigenlijk is het wel mooi met die prent, want het gedicht was er het eerst, maar allá.
    Ik ga er onmiddelijk ansichtkaarten van maken, in goed overleg, en ermee op de Dam zitten onder een parasol, als een Duivenvrouwtje, ik lach me ziek…. :) Ik print het wel stiekem op mijn werk uit :)
    Je bent me der eentje, ben eigenlijk best wel blij dat je er geen twee bent :)

  17. Oh Anneke, je hebt me zeer gelukkig gemaakt, nu even naar de wc…

  18. jantiena63 zegt:

    Mooi, lijkt me heerlijk zo’n troostlapje

  19. mooi samengaan
    taal koestert woord
    en andersom

Geef een reactie

