Nu! De nieuwe bloggers schriftsels bij Beppe Maaike!

Zeer geacht publiek,

Zoals u wellicht in een recent verleden via het vk-blog hebt kunnen meemaken, heb ik een paar maal een prent van mijn hand uit het onuitgegeven manuscript ‘Beppe Maaike’s Ondraaglijke Vertellingen’ gepubliceerd, met daarbij de vraag aan iedere begeesterde geïnteresseerde hier een eigen wonderbaarlijke en schriftelijke invulling aan te geven en op een vastgestelde datum te publiceren op welk blog dan ook.
Twee maal maakte ik daar een verzamelblog van, en één maal verzamelde ik alleen de links naar de desbetreffende blogs. Mevrouw van der Pol hebben jullie trouwens nog van me tegoed.

Hierbij een nieuwe stapel links naar bloggers die graag hun kunsten loslieten op onderstaande prent.
In de loop van de dag zal ik de lijst zo nodig aanvullen met links die nog volgen. Wat mij betreft is er geen sluitingstermijn, want niet iedereen heeft de oproep op tijd gezien, en het is toch wel veel te leuk allemaal.

Mocht ik een nieuwe bijdrage over het hoofd zien, gelieve mij daarop te attenderen.

Veel leesplezier!

Met allerhartelijkste groet,

Bar

De massagesalon, uit Beppe Maaike's Ondraaglijke Vertellingen' , ill B. Jansma

Dit zijn de links die op dit moment beschikbaar zijn.
Meer volgt in de loop van de dag, en check anders de site van OBA waar een overzicht staat van veel nieuwe blogs, of de blogsite van de Volkskrant.

Apiedapie
Assyke
martin
svara
Ingrid van den Bergh
Hennie van Ee
Beukmans
Simen, ook op vk te zien.
Ivy (Heyta)
Fulps Valstar
Kiezels
Baruman
lebonton
Nummer22, bijdrage in de reactiedraad.

Mochten deelnemers prijs stellen op een verzamelblog dan maak ik dat graag, maar uiteraard slechts na uitdrukkelijke toestemming.

Have fun!

Dit bericht werd geplaatst in Kunst, Prenten, vk-bloggers en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

30 reacties op Nu! De nieuwe bloggers schriftsels bij Beppe Maaike!

  1. assyke zegt:

    welterusten
    morgen ga ik lekker lezen her en der

  2. Pingback: Beppe Maaike bijdrage | Brandhout

  3. Hallo Barbara,
    Ik kan alle bijdrage een extra tag meegeven met Beppe Maaike. Ze komen dan net als bij het thema Lente bij elkaar te staan.

    Wat denk je ervan?

  4. Apiedapie zegt:

    Snik. Wist ik maar wat een ‘Pingback’ was.

  5. Goedemorgen Assyke! Koffie er bij, en lekker lezen :)

    Hoi Ina, lijkt me een meesterlijk plan! Dank je wel!

    Apiedapie, het is iets als naar elkaar linken geloof ik, niet erg en het doet niet zo erg zeer ;).

  6. Hallo allen, ben vandaag onvoorzien van huis tot later in de middag. Jammer, was graag meteen bij ieder langsgegaan. Maar ik kom terug.

    Fijne blogdag en nogmaals dank aan Barbara.

    groet van Ingrid

  7. Pingback: Voetnoot – met Barbara Jansma «

  8. Beukmans zegt:

    Het was erg leuk om mee te doen, wel heel anders als dat het anders gewoon op borrelt.
    Hoop voor je dat je veel reacties krijgt, bedankt voor het voorbeeld plaatje.

    Fijne dag!

  9. @Ingrid, het loopt allemaal niet weg hoor, hou je haaks.
    En graag gedaan :)

    @Beukmans, het borrelt anders, dat is zo. Voor dit voorbeeldplaatje had ik een voorbeeldverhaaltje, komt misschien nog boven water.
    Dank je wel, jij ook!

  10. Done en ik heb er ook maar even een widget en een mededeling van gemaakt. Creatieve dag toegewenst.

  11. @Ina, je bent geweldig! Dank je wel!

  12. Pingback: Het Lentefeest van Beppe Maaike | Ivy

  13. @Ivy, je link staat erbij, man, je bent geweldig! :) :) :)

  14. Ivy (Heyta) zegt:

    Nee jij! Jij maakt de plaatjes waarop ik een praatje fantaseer. Zonder inspiratie lukt dat niet….. ;-)

  15. martin zegt:

    Yeps bedankt. Ik vond dit een erg vrolijk plaatje.

  16. @Ivy, en zo maakte ik het plaatje weer voor een praatje, het balletje rolt voort… :)

    @Martin, ik ook, jij ook bedankt!

  17. Nummer 22 Absurd zegt:

    Beppe oud kampioene der bokkespringster, zwiert
    lustig doch vrolijk over den rug ener minnaar
    Haar linker tepel fier gepriemd
    in borstenhouder, maar nog geen paar.

    Beppe, medailleloos, de ogen gesloten
    luchtig , doch vrolijk over den rug ener minnaar
    Haar rechter tepel verborgen
    in borstenhouder, maar nog steeds geen paar

    Den minaar, gebukt onder rugdek
    met stok gekromd, denkt het er zijne van
    en zucht van binnen:
    Ik heet geen Jan, kan er wel wat van
    dat lustig broeien blussen met minnespel,
    maar ik ben echt geen koning, admiraal of keizer
    van Japan.

    Wat maar wilt zeggen, dat vele “Jannen”
    gebukt kunnen strompelen
    met nimmer, doch wel verlangende, woorden
    tijdens het binnensmondse mompelen!

    Nummer 22- april 2011

  18. @Nummer 22, mooi!
    Beppe is moeder de gans, die de verhalen vertelt. Wij zijn allen Beppe.
    Die dame van deze prent heet hoogstwaarschijnlijk Anita, of Zebedéa of zoiets.

    Ken je deze? Van Camus?
    “Loop niet achter me, want ik zal je misschien niet leiden. Loop niet voor me, want ik zal je misschien niet volgen. Loop naast me en wees mijn vriend.”

  19. Nummer 22 Absurd zegt:

    Vriendschap is onbetaalbaar!, zelfs voor bokkenspringsters en verlangende minnaars.

    Vertrouwen en Vriendschap, Compassie, Empathie, Genegenheid & Liefde … prikkeling van alle zintuigen!

    Toch!

  20. svara zegt:

    Lieve Barbara het was weer als vanouds.
    Jouw prenten prikkelen me tot teksten waar ik anders van z’n lang zal ze leven niet opkom.
    Het stemt me dankbaar en ik hoop dat je ons nog vaak wilt verleiden met je prachtige prenten of schilderijen.
    Als je de tijd ervoor hebt zou het mooi zijn als je alle teksten weer bij elkaar zet op jouw blog want het zijn juweeltjes die allen tezamen op jouw blog horen en gaan ze voor jou nooit verloren.
    hartegroet
    svara

  21. Nummer 22 Absurd zegt:

    Barbara, Cohesiaan!

    Tja Beppe, Beppe, Beppe

    Het oog wilt ook wat, maar nu gesloten,
    als nimmer eindigende nachten?
    de gedachten zijn vrij, de handen gebonden
    Zijn wij allen met open ogen gesloten en bevangen door gedachten?

  22. Pingback: Tijd (bij Barbara’s nieuwe ‘Beppe Maaike’) | Schrijfkunst

  23. @Nummer22, zonder vriendschap is er niks aan.
    Of wij allen bevangen zijn weet ik niet, maar we zijn er zelf bij, niet?

    @Svara, het is genieten he? Al zeg ik dat van een afstandje, want ik heb nu niks gedaan.
    Die serie is eindig, natuurlijk, maar er is altijd een andere vorm mogelijk, niets gaat verloren.
    Ik wil wel alle bijdragen verzamelen, met ieders toestemming maar dat doe ik later een keertje. Maak ik er wel een speciaal knopje voor bovenaan.

    @Fulps, dank je wel! Een pareltje!!

  24. bert deben zegt:

    alweer een prachtige tekening !
    en zelf pas vandaag her en der zien verschijnen en zodoende ontdekt – misschien volgt er alsnog een bijdrage, al heb ik zo op het eerste zicht niet meteen iets liggen dat er bij past
    een leuke traditie ondertussen, zelfs interblogiaal … ;-)

  25. @Bert, dank je wel! Niks moet, maar mag wel.

    @Fulps, ik zag het! Ook mooi :)

  26. Pingback: Voetstappen in het zand | Het komt allemaal best wel goed. Toch?

  27. Apiedapie zegt:

    Joepie, mijn eerste pingback is gelukt. En dat nog wel op K-dag. De een hapt koek, de ander pingt back. Wat scheelt het.

Geef een reactie

