Berichten gelezen en aanvaard, niet dus!

Daarnet las ik een reactie op een wordpress-blog dat verwees naar het bericht van Campagne dat er een doorstart van het vk-blog lijkt te kunnen gebeuren.

Een 5-6 dagen voor sluiting, met 2 maanden rouw, paniek, overzetten en nieuwe mogelijkheden onderzoeken achter de kiezen dit welgemeend excuus, en dat we in juni misschien wel op web- log door kunnen modderen.

Toen ik kwaad genoeg was om in te willen loggen zag ik op mijn inlogscherm: Ga verder om in te loggen/ bericht gelezen en goedgekeurd.

Ik keur dit helemaal niet goed. Ik vind dit een ontzettend beschamende vertoning.

Iedereen die voor de VK werkt en ons, slachtvee, te woord denkt te mogen staan zonder zelfs de reactieruimte open te hebben, ik heb er geen woorden voor.

Ik wil heel graag met een groot aantal bloggers doorgaan, elkaar lezen, reageren, een ontmoetingsplek hebben, echt heel graag.
Maar ik ga mijzelf niet uitleveren aan mensen die mij en anderen zo vreselijk hebben laten aanmodderen de afgelopen tijd.
Mét alle bagger-verwijten, en helemaal niets om dat predikaat weg te nemen.

Ik doe hier niet meer aan mee.

En nu volgt het blog dat ik vandaag wilde plaatsen.

Jongens van de straat
Toen ik uit de AH kwam en een boodschapje vergeten was, dacht ik, ik ga even naar die turk op de hoek. Op die hoek stond een stel mallotige jongens, vol hormonen en energie.
Ik dacht, sjit, heb je weer van die rotjongens, en terwijl ik dat dacht schaamde ik me voor die gedachte, want het waren hollanders van 16 met buitenlandse voorouders.
Ik zag een paar giebelende meisjes lopen, vris en vruitig, vrolijk en vroom, met hoofddoekjes op. Ik bedacht me, hoe kunnen die leuke meisjes ooit voor eentje van die bavianentroep kunnen kiezen, hoe komen die jongens ooit aan de vrouw?
Ook daar schaamde ik me voor, al stond ik op het punt het aan ze te gaan vragen.
Ik deed het niet, heel wijselijk, maar ging het winkeltje in voor het vergeten spul.
Toen ik buiten kwam reed er een tram voorbij, en werd onder grote hilariteit van die jongens op de hoek bekogeld met stukken cake.
Wat zouden hun ouders cq grootouders denken, die hier 40 jaar achter de lopende band hebben gestaan, voor een beter leven voor hun nageslacht, wat denken die jongens met hun anderhalve hersencel. Ik weet wel dat sommige leeftijden wat moeilijk zijn, dat de pre-frontale cortex aan gruzelementen ligt, laat staan als je vader en je vaders-vader de lozers van de maatschappij zijn, maar ik zou zoo graag die gasten dat willen vertellen, ze uitfoeteren, ze over de knie nemen…

Maar ik durfde niet.

Dit bericht werd geplaatst in Actualiteiten, vk-bloggers en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Berichten gelezen en aanvaard, niet dus!

  1. Ragrenner zegt:

    Hear Hear, helemaal mee eens, ik ga ook zeker niet verder daar, dooie mus! Minachting ten top! Sanoma koopt een kat in de zak!

  2. Ragrenner zegt:

    Zo, en nu even over je Jongens van de straat.
    Prachtig, maar ook triest ja maar ik vrees dat het meer en meer trend wordt onder alle jeugd, apathie. Het aanbod van prikkels via allerlei media is zo groot dat ze zich afsluiten en zich beperken tot een dikke drie meter om zichzelf heen!

  3. Vivre zegt:

    Ik was lezer en reageerder op VK blog (o.a. schouderklop) en probeer nu even uit of ik op deze site kan reageren.
    Worden de reacties hier ook door moderators gelezen, of is er hier meer vrijheid?

    Nu eerst maar zien of dit lukt :-)

  4. @Ragrenner, vanavond sluit ik de tent op vk, als ik er de moed voor vind.
    Saroma, was dat niet dat goedkope en intens vieze puddinkje in poedervorm? Voor 21 cent?

    Het is niet triest. Die gasten doen hun ding, zoals iedereen. Een keer zag ik vanaf mijn balkonnetje dat er zo’n gastje op mijn fiets rondreed. Ik naar beneden, woeiend, een heel troepje stond in de straat met mijn fiets. Ik zei ze, ik weet dat het een kutfiets is, maar ik heb hem nodig, hier dermee! Zei die ene, rzzpkd! Straks is mijn scooter ook nog van jou!
    Ik zei, goedkeurend, nu je het zegt, joh, dat lijkt precies mijn nieuwe scooter.
    Ze moesten lachen, besloten dat ik wel okee was, en brachten arm in arm mijn fiets weer terug. Nooit meer last van gehad. En zo ken ik er nog wel een paar.
    Het wordt pas triest als een blog eindigt met: maar ik durfde niet.

  5. @Vivre, hoi! Is goed gelukt dus, en hier wordt niet gemodereerd, bahalve dat ikzelf dat zou kunnen doen. Je mag geloof ik geen reklame maken, en racistische taal uitslaan, of oproepen tot geweld of haatzaaien enzo, maar dat mag nergens en dat waren we niet van plan dacht ik.

  6. Ragrenner zegt:

    Ik vind het wel triest, het is zo’n oogkleppen mentaliteit en ze kunnen er nog niets aan doen ook, kinderen van hun tijd, maar ja, dat zijn wij ook, is wat subjectief, maar toch.

    En dan, ja, ik maak er ook een eind aan vanavond. Ga zo muziek maken met Jaap, word ik vrolijk van maar ga in de beslotenheid van de nacht heel dramatisch op de knop drukken in de wetenschap dat jij mijn pennenvruchten veilig gesteld hebt. Nu alleen nog kotsend op “aanvaard” drukken en bedenken dat ik aanvaard dat het daar afgelopen is! Zullen we het tegelijk doen?

  7. Nouw nouw, ragrenner, wordt het nu niet iets te intiem? In alle openbaarheid er samen een eind aan te maken?
    Nou okee dan, je hebt me overtuigd. Gloek. 22 honderd uur? Als je maar weet dat alles na 14 januari van mij in het niets verdwijnt. Zelfs die wonderschone reactie van Ivy op de tinneffabriek….. Ik ga gauw een list verzinnen eigenlijk. Ctlr + s ofzo.

  8. Ook ik ontdekte zo-even dat je, om bij VK in te loggen, moet instemmen met een bericht van de moderator over overname. Er wordt ons dus geen keuze gelaten.
    Ik sta met mijn kop tegen de muur omdat ik nu eigenijk niet meer wil inloggen. Maar om ergens te reageren moet ik inloggen. En om mijn blog straks te verwijderen moet ik inloggen (= dus instemmen met het bewuste bericht).

    Ik ga nu nog sneller verder met het archiveren van mijn archief en zodra dat klaar is MOET IK WEL INLOGGEN om de stekker er als de sodebliksem uit te trekken.

    Hoe is het mogelijk dat de reactie dit zomaar kan doen?
    Ik roep eenieder op om niet meer via VK-blog te publiceren maar via de uitwijkplekken te communiceren.

  9. @Ingrid, goed zo. Ik maak nu een allerlaatste blog, over dit. Ik ga zoderrek weg daar, voorgoed. Ik mis het nou al, grrtvrr…

  10. Barbara, mag ik je vragen je berichtje dat je zo-even op het VK-blog hebt gezet, ook hier te plaatsen zodat mensen niet hoeven in te loggen bij VK (inloggen is immers instemmen met het bericht van de VK-moderstor en dat wil je niet).
    Je biedt lezers dan de gelegenheid om te reageren zonder mij VK te hoeven inloggen.
    Please?

  11. blutch1 zegt:

    En zo werd het toch nog gezellig.

  12. @Ingrid, kompt eran

    @Blutch, toch niet cynisch of depri toch?

  13. blutch1 zegt:

    Nee, totaal niet. Ik heb een zeer goed humeur. Ik meende het gewoon.
    Ik heb hier nog geen trollen of ruziemakers gezien en dat bevalt prima.

  14. @Blutch, dat heb ik ook gemerkt, het is fijn vertoeven hier. En als ik van dat vk bevrijd ben heb ik meer tijd ieders eigen stek te bezoeken, want dat ik laatstelijk zeer trouweloos ben dat weet ik. En excuus daarvoor.

  15. jantiena63 zegt:

    Ik blogde nog niet zo lang bij VK blog en houd nu dubbele blogs bij wat ook een heel gedoe is. Het bevalt me wel bij WordPress, dus mijn volkskrant blog hef ik op zodat ik mijn WordPressblog verder kan aanpassen.

    Wat is dat toch met die jongeren bij de AH, bij ons staan ze ook iedere middag voor de AH.

  16. @Jantiena, wil je dan niet bij saroma? Je hebt gelijk ook, twee blogs is wat aan de vele kant.
    Die jongens, ja, de AH is een waar ontmoetingspunt, al was dit bij de turk op de hoek.
    Toen ik klein was, had je die jongens ook, maar dan met jordanese voorouders. Geen enkel verschil eigenlijk. De straat is soms een jungle, altijd zo geweest.

  17. Arda/Geroma zegt:

    Dag Barbara,
    Op de valreep gisteravond nog een reactie gegeven op je vkblog dat nu definitief uit de lucht is gehaald. Ik bewonder je actie met respect. Je hebt je nek uitgestoken en in korte tijd ben je een zeer gewaardeerd blogster geworden. Op m’n nieuwe stek heb ik een favorieten linklijst van vkbloggers gemaakt zodat ik iedereen snel kan terug vinden. (Op blogspot kun je ook een volgerslijstje maken, maar niet van wordpress-bloggers.) Fijne dag nog en jouw keus is denk een hele goede geweest.
    Groetjes, Arda.

  18. Beukmans zegt:

    Ik zeg nee tegen slachtvee! Goe gedaan zussie ;)
    Ga er niet meer lezen en kijken, ben er klaar mee.

    Overigens staan bij ‘onze’ AH jochies om voetbalplaatjes en een buitenlandse mevrouw met de daklozenkrant (die ’s avonds met een Mercedes wordt opgehaald) ;)

  19. @Geroma, je maakt me nog verlegen..
    Ik zag je linkenlijst, mooie! Jij hebt er een stel die ik nog niet had. Ruilen?

    @Beukmans, ik ook.

Geef een reactie

