De Tinnef-fabriek.

Soms versta ik iets verkeerd, zoals de tinnef-fabriek daarnet op 1-vandaag.
Hierbij geef ik dit misverstaan vrij aan eenieder die er iets mee kan.

(Als het maar niet de hele tijd alleen over het vk-blog gaat, want dat ligt wel erg voor de hand.
Hou het liever iets groter, of doe net of je op je woorden warempel opgepakt kunt worden en verpak het met humor.)

Brutti ma Buoni.

Ook op vk-blog trouwens, nog even dan.

Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

14 reacties op De Tinnef-fabriek.

  1. Beukmans zegt:

    Ik lach me een kriek, hoe jij met zo’n klein plaatje de politiek kan beschrijven :)

    tinnef
    ` tin – nef de -woord (mannelijk) & het -woord Bargoens slechte waar, rommel
    bagger, rommel, rotzooi, shit, troep

    (Uit `De sociologische structuur onzer taal – De Jodentaal.`, 1914) (van Hebr. en Chald. tannef: bezoedelen): iets wat bezoedeld is;vandaar in het algemeen: rommel, waardeloos geworden zaken, vuil geworden goed
    (Bargoens, 1914) slechte kost
    Gespuis,Junk,Nep,Persoonsbenaming,Ramsj,Rommel,Slechte koopwaar,Slechte waar,Tuig

    De complimenten maar weer of heb je vandaag in de vreugde getrapt :) :)
    Voegen we er gewoon nog een woord bij, sodemieter op tinnef hond, hahahahaaha

  2. Beukmans zegt:

    Sorry hoor maar de tranen lopen weer over mijn wangen en ben bezig met van buitenaf mijn maag weer op mijn darmen te leggen, de boel zit helegaar in de war, hahahaha

  3. Ragrenner zegt:

    Een vormeloze “spuitzak” die eenvormigheid do(s)(c)eert?

  4. Beukmans zegt:

    Nah je hebt er geen kijk op, jij denkt in slagroom en gebak ;)
    Ik denk aan witkuif, ha weer verkiezingen, pak de zak stront er even bij en knijp er maar weer een paar politieke drollen uit, hahahaa

  5. Ragrenner zegt:

    Is proza Beukie, pure proza!

  6. Beukmans zegt:

    Ach we doen ons best, nu eerst weer ff je andere vriendin helpen en dan weer ff naar jou, kom nergens meer aan toe, ga maar pruimen :)

  7. Wat tinnef betekent weet ik wel, ook dat het jiddish is, lekker woord.
    Maar wie ziet er nou twee heren, keurig gewassen en gestreken een plechtig en wijsgerig gesprek voeren over de Tinnef-fabriek?
    Ik ga weer maffen, truste en hou het netjes hier?

    O christus, misschien bedoelden ze mij wel…

  8. Ragrenner zegt:

    @ Beukmans; Ik bedoelde uiteraard mijn reactie proza is heh!
    En nee Barbara, dit typisch zo’n mannending, gaat niet over jou, truste en slaap lekker!

  9. Beukmans zegt:

    Lol :)
    Ga ook maar een friettent openen op mijn blog, kroketje Rag ? :)

  10. Ragrenner zegt:

    Oef, wel erg snel getikt, maar het moet zo zijn:

    @ Beukmans; Ik bedoelde uiteraard dat mijn reactie proza is heh!
    En nee Barbara, dit is typisch zo’n mannending, gaat niet over jou, truste en slaap lekker!

  11. Beukmans zegt:

    Ok Rag alle credits voor jou, ik vind je een aardig mens en wil geen heibel.
    Maar dat moet je ondertussen wel weten / voelen hoop ik.

    Overigens een Telfort verbinding, ik weet het eerder dan jij getypt hebt :)

  12. @Ragrenner, weet ik wel, maar het leek me wel geestig
    Ja hoor, een vormeloze spuitzak voor éénvormigheid is hartstikke poëtisch zelfs.

    @Beukmans, wel even on-toppik blijven he?

  13. Beukmans zegt:

    @Bar
    Ok sorry. ik was aan het plagen je mag me weghalen hoor.

  14. @Beukmans, mooi niet :)

Geef een reactie

