Ziet, den mensch.

Dame en Heer, 1998, Barbara Jansma

Dit bericht werd geplaatst in Kunst, Prenten, vk-bloggers en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

19 reacties op Ziet, den mensch.

  1. Beukmans zegt:

    Ik zeg even niets meer en druk gewoon op de mooi knop.

  2. Vosje zegt:

    Ik word steeds zo stil van je tekeningen, maar zie dat als compliment.
    Er stralen zoveel gevoelens/emoties uit die linea recta mijn hart in sluipen en ergens vreemde maagkriebels brengen.
    De gekleurde zie ik nu als een BarbaraRembrandt, ik volg namelijk die nieuwe serie ;-)

  3. martin zegt:

    Een andere visie op het kinderkopje.
    Dat is wel schrikken.
    Mooi mondje heeft die ‘Rembrandt’.

  4. @Beukmans, niet alles hoeft gezegd te worden.

    @Vosje, :)

    @Martin, ja

  5. svara zegt:

    …..als het masker af is

  6. jeg synes zegt:

    aiai, wat ben je lekker bezig….
    mooi hoe je de link legt naar Rembrandt…en Saskia en de kindertjes drama’s?!

    ik word geprikkeld door die tekeningen van jou om zelf ook weer eens wat snelle schetsjes/tekeningen te maken, en dan niet om iets uit te werken, wat ik regelmatig doe, maar klaar voor gebruik….

    heerlijk om altijd even bij je langs te komen en dan te genieten…
    jeggroet

  7. @Svara, zelf denk ik eerder aan een kinderkopje, een variant op de schedel als verwijzing naar stervelijkheid. Maar een masker is ook mooi. Toch ziet ze er wat geschrokken uit.

    @Jeg-synes, de schrik van die Dame vond ik mooi samen met die wat droevige begrijpende blik van die Heer. Alsof hij naar haar kijkt terwijl ze wat rondmoddert.
    Ja doe! Ben benieuwd!
    Dank, fijn om te horen.

  8. Prachtig, jammer dat er hier geen groene knop is

  9. Ragrenner zegt:

    Samen de androgyne mens, ik voel me er door aangesproken, mooi!

  10. @Paco, geeft toch niks, dank je

    @Ragrenner, goed gezien, dank

  11. Marius zegt:

    hij kijkt zelfs of ze doet wat
    hij stiekem wil dat ze doet
    en het spannendst is dat
    je niet weet wat je precies ziet…

  12. @Marius, peuk! Nu moet ik er ineens heel anders naar kijken!

  13. Henk zegt:

    De Mensch kwam, zag en overwon. Ook zonder vk blog.
    Mooie Kunst !!

    gr. H

  14. gyula zegt:

    net terug uit Rome herken ik je tekening denk ik. maar bij die van jouw zit er nog een laagje onder lijkt het . een ander soort laagje in ieder geval.

  15. gyula zegt:

    een moeder verliest haar kind, wat heeft ze in haar rechter hand

  16. gyula zegt:

    linker hand bedoel ik natuurlijk

  17. Hee Gyula!! Fijn je hier te zien!
    Weet je wat, die tekeningen zijn al van een tijdje terug, ik weet zelf niet meer wat het betekent. Ik dacht aan inderdaad verlies, en paniek, en schuld, en deemoed.
    In die andere hand, ik heb werkelijk geen idee. Een baksteen, of een stuk zeep?

  18. @Henk, we will provide.

  19. hennie van ee zegt:

    het rood van zijn bloes
    spreekt

    groet

Geef een reactie

