Stukmaken voor een nieuw begin

Tekeningetje, 1998, Barbara Jansma

Alle begin is raar en misschien pijnlijk. Maar niet persé minder dan dat er eerst was.
Ik heb een fijne tijd gehad op het voormalig volkskrant-blog, en ik neem het de krant erg kwalijk hoe ze met haar bloggers is omgegaan, maar ik zal die krant niet missen. Ik wil hier zijn. Het zal moeite kosten, en ik vind het eng, maar deze tussen-in-tijd vind ik erger.

Dit bericht werd geplaatst in Actualiteiten, Kunst, Prenten, vk-bloggers en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

22 reacties op Stukmaken voor een nieuw begin

  1. heel apart, net alsof er een kuiken uit het voorhoofd komt.

  2. Antoinette, een adelaarskuiken, minimaal.

  3. martin zegt:

    Barbara ze slopen hun hele internet activiteit. Maar ik begin me elders al te nestelen. Het vogeltje is mijn hoofd al uit. Nieuwe vergezichten, nieuwe uitdagingen en nieuwe mogelijkheden.

  4. Martin, dat heb je mooi gezegd en gedaan. Ik wil ook. Komt wel, volgende week ofzo.

  5. Maria Trepp zegt:

    Bij mij is het altijd zo: ik haat verandering en ik ben conservatief, maar als gedwongen verandering aankomt kom ik altijd op een hoger en meer complex niveau terecht. Tot nu toe.

    Het doet me goed, de dwang om te veranderen….

  6. Hoi Maria, herkenbaar.
    Gedwongen schaken.

    Voor mij komt dit eigenlijk als geroepen, want ik merkte dat ik steeds meer deed wat ik dacht dat ik moest doen. Ik hoop hier minder te verlijeren.

  7. Johan zegt:

    Het begin is er. Komt vast helemaal goe.

  8. Ragrenner zegt:

    De eeuwige wedergeboorte, ik vind het werkelijk fantastisch. Voor mij weer een signaal het oude het oude te laten en een definitief besluit te nemen om mijn blog’s op het VK te laten voor wat ze zijn. Verdwijnen ze, prima, worden ze gearchiveerd, ook goed.

  9. Ragrenner zegt:

    @ Maria Trepp; Vergeef mij, maar als veranderingen “afgedwongen” worden lijken ze me niet goed, lees ook dat het dan complexer voor je wordt, dat lijkt me niet goed. Heeft toch eerder met aanvaarden te maken dat dingen veranderen? Zie mijn bescheiden blogje daarover… http://www.ragrenner.nl/?p=96

  10. @Ragrenner, goed dat je dat doet. Eigenlijk is ieders keuze goed, als het maar een keuze is en niet uit apathie voortkomt. Want niets hoeft je te overkomen als het je overkomt.
    Zo lees ik Maria’s opmerking ook. Een hogere versnelling kan veel opleveren, en niemand zal het laten over de tramrails te stappen als omlopen te ver om is. Ik klets vast uit mijn nek, maakt hopelijk niet uit, ik ga pitten…

  11. Johan, echt wel.

  12. svara zegt:

    ik zet de reactie hier ook neer Barbara

    een nieuw begin:
    klinkt goed
    morgen op 4 febr. begint volgens de Chinese oeroude King Wen Cyclus de energetische lente.
    klopt helemaal met dit beeld
    nog wat winters naar binnen…. mijmerend, broedend op iets nieuws
    de omgevings grond wordt rijpklaar gemaakt

    mooi weer!
    komt goed

  13. Glaswerk zegt:

    @Barbara: Ik ben voor de aardigheid de “Tao van Poeh” aan het herlezen.

    Daarin kom het Woe Wei principe uit het Taoïsme aan bod, hetgeen grofweg neerkomt op “zo goed mogelijk meegaan met de stroom”…

  14. Ragrenner zegt:

    Sterker nog, niets “overkomt” je, je maakt er deel van uit, een soort evenredigheid!

    Truste.

  15. @Svara, goedemorgen, leuk, wist ik niet. Ben benieuwd….

    @Glaswerk, die heb ik ook ooit geprobeerd, maar de echte Poeh is me liever.
    Lijkt wel of het over weeën gaat…Toch zit er iets in

    @Trektocht, mooi gezegd, en goedemorgen!

  16. jantiena63 zegt:

    deze tussen in tijd is inderdaad vervelend, een dubbel blog want je weet maar nooit of ze nog doorgaan bij de volkskrant. Ik zal blij zijn als er zekerheid is.

  17. Jantiena, de volkskrant gaat niet door. Weet ik, voel ik, is gewoon zo.
    Maar het maakt niet uit, hier ga ik door, iedereen zowat gaat door, alleen om de overgang minder pijnlijk te maken blog ik dubbel. Niet iedereen is er al aan toe, daarom zit ik daar ook nog. Voortijdige leegloop is gewoon pijnlijk soms. Als er toch een doorstart is zal ik daar aan moeite mee hebben, want dan, heel arrogant, gun ik ze mij niet. En we zijn geen trekpoppetjes!

  18. Vosje zegt:

    Ik zie opeens een klein voordeel van de opheffing van het VK-blog.
    Nu jij naar WP bent verhuist kan ik je een stuk beter volgen en plaats ik plotklaps rekaties [bij VK las ik blogs zonder rekaties te plaatsen], elk nieuw kunststukje met bijgeschreven bijzondere teksten van jou, krijg ik in mijn mailbox. Elk nadeel heeft zijn voordeel grinn. Een zonnetje erbij voor mij (#)

  19. blewbird zegt:

    Ik probeer vooruit te blijven kijken. Geen wrok. Het was een mooie tijd bij het VK-blog, maar soms moet je verder, naar een volgend niveau, omdat je meer ruimte nodig hebt. Ik blijf je volgen, neem een abonnement.

  20. @Vosje, jou en Beukmans ken ik van hier, niet van daar. Pure winst als je het mij vraagt.
    Is zeker een voordeel, alleen maar voordeel. De rest vind elkaar wel weer, en sommige vk-lui ontdek je juist hier.

    @Blewbird, mooi gezegd. Omzien in verwondering en gaan met die banaan!
    Leuk dat je langskomt, en nu heb ik jou ook. Dank je, en wat zijn die abonnementen handig he?

  21. vakantiehuis zegt:

    Leuke site!. Er zijn nog weinig goede sites over dit onderwerp te vinden.
    Ben blij met jullie post!
    Ik kan helaas geen bookmark aanmaken naar barbarajansma.wordpress.com in Firefox. :( Weten jullie hoe dit komt?

    Groetjes Barbara

  22. @Vakantiehuis, welkom en dank je.

    Welk onderwerp? Welke jullie?

Geef een reactie

