Zo worden zo’n 15.000 bloggers na 5 jaar aan de kant gezet

Beste Volkskrant-blogger,

Via deze mail wil ik u graag persoonlijk op de hoogte brengen van een wellicht vervelende mededeling: het Volkskrant-blog gaat stoppen. Per 1 maart zal de site niet meer toegankelijk zijn, en vervalt de mogelijkheid een weblog bij te houden onder de naam van de Volkskrant.

De reden hiervoor is dat wij het blog helaas niet meer de aandacht en technische ondersteuning kunnen bieden, die het vereist.

Om te voorkomen dat u al uw bijdragen na 1 maart niet meer kunt terugvinden, en u te stimuleren vooral te blijven schrijven, wil ik u graag wijzen op enkele gratis en toegankelijke blog-alternatieven op het web, zoals.
http://wordpress.com/
http://web-log.nl/

Wij onderzoeken nog mogelijkheden om blogs te kunnen bewaren. Mocht u zelf nog goed werkzame tools weten, dan roep ik u op deze de komende maand te delen met uw mede-bloggers in de reactiemogelijkheid onder het moderator-blog van de Volkskrant.

Ik dank u hartelijk voor uw vertrouwen in het Volkskrant-blog de afgelopen jaren.

Hoogachtend,

Philippe Remarque
Hoofdredacteur de Volkskrant

—————————————————————————————————————————————————

even apeldoorn bellen

 

Ik gun dit niemand. Ben je net los, heb je het idee dat je als kleinburger nog iets uitmaakt omdat je een podium hebt, ben je net volmaakt geneigd buiten je eigen bubbeltje te kijken en volgen de ideeën elkaar in zo’n rap tempo op dat je het zelf amper bijhoudt, moet je alweer bakzeil halen vanwege economische motieven.

Hoe moet dat nou met al die discussies over emancipatie, over verzet in de marge in deze duistere tijden, hoe moet dat met dit piepkleine podiumpje waar je nog kunt sparren met allerlei pluimage. Hoe moet dat als je net denkt, ik gooi mijn ideeën en talenten in het diepe en er is een uitdaging, en dan is er ineens iets met stekkers aan de hand.

Het allergrootste voordeel, en de grootste kracht van wat dit forum kan zijn is hiermee de nek om gedraaid. Ik ben erg blij dat ik hier nog een paar maanden heb mee kunnen doen en contacten op heb kunnen doen, en ik dank de Volkskrant dat dit er was, en ik begrijp er helemaal niets van dat dit wordt opgedoekt vanwege kortstondige motieven.

Dat allereerste idee waarmee dit blog werd gestart, de hoop dat het volk met een scoop kwam, dat snap ik wel. Het is erg jammer dat in de 5 jaar daarna alleen op de teleurstelling werd gelet en niet op wat er gebeurde.

Het is erg jammer dat niemand bij de Volkskrant even keek naar wat er wel was, en wat dat dan precies was. En dus is het jammer dat er geen evoluatie is geweest, en dat ook aan niemand meegedeeld is.

De intellectuele kaalslag van dit tijdsgewricht (interbellum?) viert hoogtij, en ik zal niet vergeten wat de rol van de VK daarin was, terwijl ze goud in hun handen hadden.

Met vriendelijke doch kwade groet en vol onbegrip,

Barbara Jansma

Dit bericht werd geplaatst in Actualiteiten, Prenten, vk-bloggers en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Zo worden zo’n 15.000 bloggers na 5 jaar aan de kant gezet

  1. AstroLogicus zegt:

    Toch een soort voortzetting van het VK-blog op deze manier.
    Ben benieuwd of er meer volgen.

  2. Hoi Astrologicus, dat denk ik wel, en ook op blogspot, en hier http://bloginblik.nl/
    is een heel gezellige noodopvang ingericht

  3. Joost Lips zegt:

    Fraai opgezet Barbara!
    Groet je.

  4. Dank je Joost, wat een werk he?

  5. blutch1 zegt:

    Hè gevonden. De tag VK-bloggers doet het.

  6. Ha die Blutch, nog steeds die 1?
    Hoe doe je dat met die tag?

  7. blutch1 zegt:

    Op je dashboard kun je tags invoegen. Maar dat heb jij toch ook gedaan anders kun je niet onder VK-bloggers verschijnen.
    En je kunt die tag aanklikken op de homepagina bij tags.
    Wel eerst naar meer–>

Geef een reactie

